ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-14, 02:07

Gäst

Standard Kuba i Juli
Hej

Min sambo vill åka till Kuba i Juli, men jag är osäker. Hur är vädret då? Läste om en jäkla massa orkaner just i Juli.....och mycket regn....så vill jag ju inte ha det. Behöver mer info.....Och så verkar det vara blandat med vad folk tycker om just Kuba. Många säger att det är ett riktigt skit ställe, Glöm det osv......har inte hört något bra ännu.
Hoppas på tips och svar ganska så snarast.
Svara med citat

Gammal 2008-07-01, 19:35

Gäst

Standard Kuba i juli
Det stämmer... Kuba har en regnperiod under juni-juli. Det är också väldigt varmt då. Har själv varit där i februari-mars och tyckte att tiden var bra... lagomt varmt och torrt. Tog en flygstol och bodde ett par nätter i en hotell men drygt två veckor i en lägenhet som jag hyrde privat. Kan rekommendera varmt. Då slipper man också hotellkomplexen och kommer närmare kubanerna - helt underbara människor!
I Havanna är ganska är det ganska dyrt men mycket att se. Det finns många andra trevliga städer att se. Sedan är det en fördel att tala spanska. Utanför turistorterna är det ganska få som talar engelska.
Kommer absolut att åka dit igen någon gång. Blev förälskad i människorna och musiken där.
Svara med citat

Gammal 2009-05-17, 12:46

Gäst Ben_mo

Standard Kuba, hawana
Hej

Jag ska rasa till kuba under juli månad... och undrar om du kan tipsa mig om hur du hyrde din privata lägenhet i Hawana.
jag undrar även om det går att nå någon vid flygplatsen då man ladar där, alltså om det finns någon där som man kan ta hjälp av för att hyar en privat lägenhet.
jag skulle järna vill hyra en privat lägenhet.

mycket tacksam för svar, svar så snarast som möjligt.

MVH/Ben
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8