|

2008-02-13, 12:29
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 0
|
Nån som varit på Kuba?????????????
Jag och min familj tänker åka till Kuba i november. Vi tänker åka till Havanna först 5 dagar och sen spendera resterande 9 dagar i Varadeo.
Men nu behöver jag lite tips från någon som redan har varit där, bl a angående pengar.
Apollo rekommenderar att ta med euro att växla till pesos. Står till och med att man får betala extra avgift om man vill växlar från dollar till pesos.
Men igår tittade jag på Travel Channel och där växlade den engelske reporterna från dollar till pesos. I flera fall betalade han dessutom med dollar. Så vilket är rätt? Och om dollar funkar, är det trots allt förmånligare att betala i pesos?
Sen gäller det Varadero:
Jag har förstått att allt är tämligen dyrt och dessutom o-kubanskt jämfört med Kuba. Nu har vi all-inclusive så vi är ju försörjda om vi inte vill gå ut. Men min undran är om det finns andra byar eller samhällen i närheten där man kan gå ut och äta till humana priser och hur det är med kommunikationerna? Om jag lyckas ta mig till en by, kan jag förvänta mig att få tag i en taxi eller måste jag göra upp med chauffören redan vid ditresan?
En sak till förresten:
Hur funkar engelska på Kuba? Har varit i Sydamerika och Karibien förut och min erfarenhet är att den är ganska dålig hos vanligt folk. Så jag bör bättra på spanskan kanske?
Senast redigerad av LadyFritte den 2008-02-18 klockan 12:46.
|
|