ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-12-08, 07:56

gussan

Standard plugga spanska pa cuba?
tjaa!

jag har starka funderingar pa att plugga spanska 4-6 manader pa cuba..
nagot som har bra tips om stader,boende, skolor, arrangorer och sant?
alla tips ar bra!
Svara med citat

Gammal 2007-01-29, 15:39

Elsa

Standard Spanskastudier i Havana
Hej!

Jag planerar också att plugga spanska på Kuba till hösten. Havannas universitet har lite olika kurser, bland annat en fyramånaders kurs som jag tänkte läsa. Håller just nu på för fullt att försöka hitta billigt boende, vilket inte verkar vara det lättaste. Tips på det?
Svara med citat

Gammal 2007-02-02, 11:08

Mandis

Standard jag har pluggat på Kuba...
Jag har varit på Kuba två ggr tidigare, varav jag stannade kvar en längre tid första gången för att plugga. Ska dit nu den 22:a februari, stannar tills juli.... hör av er om ni behöver hjälp med billigt boende, osv. Känner mycket folk där och kan absolut rekommendera ställen både i Havanna och Santiago. Svarar gärna på frågor om ni har några, maila mig...
Kram

amanda_delattre@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2007-02-02, 22:05

Hanna-Cii

Nykomling
Hanna-Cii är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Hanna-Cii
Standard
Tjaa!

jag har oxå tänkt att plugga spanska på Cuba till hösten kanske.. men jag funderar över om man inte kan få csn bidrag då? e de nån som har koll på de?
Svara med citat

Gammal 2007-02-05, 20:28

stahlak

Nykomling
stahlak är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 0

Standard Havannas Universitet
Hej
Vad roligt att läsa att så många funderar på att studera spanska i Havanna. Jag åker till Kuba nu i Juni ska stanna i 3 veckor bara. Men till hösten skulle jag gärna vilja åka tillbaks för att studera spanska....men jag skulle behöva en nybörjar kurs?Är det någon som vet om det finns nybörjar kurser på universitetet? Vad det gäller csn, så ringde jag dem och frågade om bidrag. De sa att så länge man läser på högskola/universitet så kan man få csn lån. En annan fråga är då när man söker och hur???Detta tycker jag verkara vara det svåraste....!Hade vart skoj att få kontakt med någon som ska dit till hösten, är ju aldrig skoj att åka själv...
Hör gärna av er. Kram Anna-Karin
stahlak@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2007-03-21, 18:53

Elsa

Standard Havanna i augusti och fyra månader framåt
Jag här igen. Har bestämt mig (om csn tillåter) att plugga i havanna från och med första måndagen i augusti och fyra månader framåt, så om någon annan kommer att vara på plats någon gång där, eller kanske göra samma som jag, så hör gärna av dig!

elsa_hakkinen@hotmail.com

Adiós!
Svara med citat

Gammal 2008-06-13, 15:30

Gäst

Smile tjoho
hej alla, såg att man kunde plugga spanska och salsa i havana är det bågot som du vet om som varit där? men som sagt man måste juh ha bidrag. klart man kan jobba o så nu i sommar men det är juh rätt dyrt och så med boende oxå. skulle vara kul om man kunde åka med någon =) hör gärna av er om tips och boende ni som varit på cuba, jag skulle vilja åka nu i höst augusti september eller nått mejla gärna mig l0oolitA@hotmail.com ciao!
Svara med citat

Gammal 2008-07-01, 19:40

Gäst

Standard Plugga spanska
Hej!
Ta gärna kontakt med svensk-kubanska föreningen som ordnar kurser i en lite mindre stad som heter Cienfuegos. En trevlig stad med trevlig personal på universitetet som har ofta studenter från Sverige och Norge. Vi är rätt så populära där. Det är inte heller speciellt dyrt att studera där. Däremot vet jag ingentig om man kan få csn... Jag har inte själv studerat där men har varit där två veckor genom arbetet. Men vet däremot andra som har studerat spanska där med bra resultat.
Svara med citat

Gammal 2008-07-05, 19:55

Gäst

Standard
Jag har också funderat lite på att läsa spanska där, kanske just pga salsan =)

Har ni vart in ock kollat på apple languages hemsida?
Svara med citat

Gammal 2009-04-18, 02:50

Gäst

Standard Havanna
Hej!
Jag har precis kommit hem efter tre månaders spanskastudier i Havana, har tips på bra boende till bra pris! Maila mig om det fortfarande är aktuellt fridakhalil@hotmail.com.
Mvh Frida
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8