ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-27, 01:10

danne_kalix

Nykomling
danne_kalix är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard PRISNIVÅ
Hej!
Är det någon som kan skriva något om prisnivån i Split? Kläder, mat mm. Hur ser det ut med "piratkläder" typ det som finns i Turkiet?

MVH Danne
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 11:49

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av danne_kalix Visa inlägg

Hej!
Är det någon som kan skriva något om prisnivån i Split? Kläder, mat mm. Hur ser det ut med "piratkläder" typ det som finns i Turkiet?

MVH Danne
Prisnivån i Kroatien är generellt mycket högre än i Turkiet. Pga EU ambitioner (Kroatien kommer gå med i EU 2013) så har de tvingats förbjuda och ta bort all försäljning av märkeskopior, så det lär du inte hitta där.
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 14:07

Gäst

Standard Man kan lätt hitta i Sverige, varför inte i Split
Är varje år i Split och Hvar minst 2 gånger per år, så jag vet att det finns gott om billiga "piratsaker" ...
Svara med citat

Gammal 2012-01-13, 15:41

danne_kalix

Nykomling
danne_kalix är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard
Var hittar man dem? Marknader eller på vanliga affärer? Är split billigare?
Svara med citat

Gammal 2012-01-13, 16:18

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Kroatien prisnivå
Har varit mycket i Kroatien o på många olika platser där!

Just i Split har det hänt att jag hittat en del kläder på den stora marknaden som finns där vid gamla stan, det finns även flera märkesklädesboutiquer där o en hel del skoaffärer (mest italienska finare skor), men några piratkopior har jag själv aldrig hittat där dessvärre, så jag tycker nog inte det kan jämföras med Turkiet vad gäller detta!
Men jag har heller inte letat så noga efter det.....

Enda plats jag hittat lite (men inte mycket!!) piratkopior på var i ett par butiker i Hvar stad på ön Hvar, men det var inte alls lika billigt som i Turkiet.

Här har jag en hel del reseberättelser från olika delar av Kroatien om du är intresserad desires
Svara med citat

Gammal 2012-01-13, 21:48

Gäst

Standard
I anslutning till marknaden som ligger bredvid "Dioklecian Palatset" höger om grönsaks försäljning när man står vid vattnet och tittar uppåt finns små tillfäliga butiker fullt med piratkläder...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8