Citat:
Ursprungligen postat av godfathers
Hej.
Jag har besökt kroatien ett par gånger så att vara där som turist vet jag.
Borde det inte finnas liknande som man skulle tex åka till Australien och jobba ett år m.m?
Min flickvän är från Kroatien fast vi är långt ifrån gifta och lär dröja så där kan man inte fixa, än.
Jag vet att Kroatien är mycket för utländska att starta eget, men har man ingen ide så är det svårt att börja med det för att få uppehållstillstånd.
Något som vet?
|
Tyvärr, du måste ha något mer konkret. Det kommer inte att funka att bara ansöka om arbetstillstånd och uppehållstillstånd för att "du vill jobba, men vet inte med vad"
Investeringar är självklart välkommna och är du beredd att investera i Kroatien så får du säkert upphållstillstånd, men då räknas det inte att öppna en liten bar, eller sälja krimskrams på stranden. (överdriver lite nu, men jag tror du förstår vad jag menar)
Äktenskap är en möjlig väg, men du nämner inte om din flickvän är kroatisk medborgare, eller bara därifån.
Var har du hört att man kan få jobba ett år i Australien? Vad jag vet så är Australien ett av de mer strikta länderna när det gäller utfärdande av arbetstillstånd.