ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-18, 19:41

hoff

Nykomling
hoff är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard Boende nära Split?
Hej,
Vi (jag o tjejen) har precis köpt flygbiljetter till Split. Men har inte fixat boende än. Vi hade först tänkt ta oss till Makarska Rivieran men fått andra tankar då vi mer är ute efter en lugn semester med utflykter och sol/bad.

Vårt plan för hemresan går redan kl10.30 på förmiddagen och undr svar om detta kan ställa till problem. Är det några problem att ta sig till flygplatsen?
Är det bäst att bo i Split och göra utflykter därifrån eller hinner man till flygplatsen utan problem även om man bor på någon av öarna?. T.ex. Hvar.

/hoff
Svara med citat

Gammal 2011-04-19, 19:33

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Boende nära Split!
Hej!
Du skriver inte hur länge ni ska vara i Kroatien, men jag ska försöka svara ändå. Vi åker alltid till Split när vi ska till öarna där utanför (tycker dessa öar är så underbara - både Hvar, Brac, Korcula, Vis mm.)

Från Splits flygplats åker man flygbussar till Splits centrum - du hamnar då vid hamnen nere vid ingången till gamla stan, därifrån går båtarna (jadrolinia) ut till öarna. Om morgonflyget går redan 10.30 innebär det att ni måste vara på flyget 8.30 ca, då skulle jag sova på hotell i Split sista natten.

Ni kan ju åka ut till ngn av öarna några dgr bara, t ex till Brac som är den närmaste, tar bara 45 min dit, med snabbåten till Hvar tar det också ca 1 tim bara. Men jag skulle ändå bo inne i Splits stad sista natten om man har morgonflyg. Split är dessutom en riktigt trevlig stad att vistas i med en jättefin gammal medeltidsstad och fin hamnpromenad o mycket shopping...värt att stanna ett dygn alla fall. Här mer info om Split o även lägenhetstips: desires

Närmast flyget i Split ligger också en riktigt söt världsarvsstad, som heter Trogir, där har vi också bott några dagar, sevärd stad, bara 20 min med bil från Splits flygplats. Annars välj någon av öarna Hvar eller Brac som inte ligger alltför långt ifrån Splits stad. Här mer info om alla dessa ställen, med direktlänkar till dessa öar jag beskrivit desires
Hör gärna av dig igen om du har fler frågor! Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2011-05-04, 15:52

Gäst

Standard
Kolla
Saldun Bay apartmani, Ciovo-Trogir, vaše mjesto za odmor
Svenska ägare bor i Sverige.
Lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8