ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-04, 15:59

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard 10 Kroatientips!
Kroatien verkar många längta till - igen!! Det är fortfarande det land jag får mest frågor om till min hemsida.. (och efter denna jobbigt snörika vinter är det inte konstigt att folk nu börja tänka på den kommande sommarens resor...,) Har själv varit i Kroatien åtskilliga ggr och har nu samlat foton från olika orter jag besökt i Kroatien; ön Brac, världsarvsstaden Dubrovnik, öarna Hvar, Korcula och Vis - samt städerna Omis och Trogir på fastlandet (inte så långt ifrån Split). Här kan du även se foton jag tagit när vi besökt de vackra nationalparkerna Krka, Paklenica och Plitvice.
Jag har också länkat till mina tidigare inlägg om Kroatien samt ger er tips på sidor som har bra info om Makarska rivieran, som också är ett populärt område att besöka där.
desires
Svara med citat

Gammal 2011-02-10, 11:59

Busungensmamma

Medlem
Busungensmamma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard
Det låter trevligt! Skulle du säga att det är barnvänligt? Hur är stränderna? Vet du vilka hotell som har uppvärmda pooler? Finns det något vattenland eller liknande med vattenrutchbanor?
Svara med citat

Gammal 2011-02-21, 17:55

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Kroatien 2011
Barnvänligt är det i Kroatien, men är det sandstränder du är ute efter så är det inte så gott om sådana där, Omis är väl den ort där jag sett flest sandstränder så den orten (ligger 3 mil söder om Split) är ju riktigt barnvänlig då, finns även campingplatser där vet jag. Foton här desires

Kan ej ge några tips på hotell med pooler mm eftersom vi alltid hyr privata fina lägenheter med havsutsikt när vi är i Kroatien.

Om du söker ännu mer barninriktade ställen/hotell så har jag läst om denna: Familjevänliga Laguna Park Hotel Laguna Park **** Light all inclusive - Plava Laguna, Porec, Istria, CroatiaHotellet ligger nära stranden. Här finns allt ifrån minigolf till vattenrutschbanor. Staden Porec är en antik stad med många välbevarade byggnader (men har själv aldrig varit där som sagt..)
Svara med citat

Gammal 2011-12-08, 00:34

Gäst

Standard Lägenhetstips
Hej
Har du några bra tips på boende i privata lägenheter? Helst i Trogir, men även i Split. Hittar ganska mycket på nätet, men priserna är ganska spridda, från 3500-10000/vecka och ibland ännu mer. Så tips på ett bra och billigt boende för 4 vuxna och 3 barn skulle uppskatta. Vi ska åka den 25/6 -- 4/7 2012.

Tackar på förhand
Danne
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 15:53

mkantoli

Nykomling
mkantoli är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Busungensmamma Visa inlägg

Det låter trevligt! Skulle du säga att det är barnvänligt? Hur är stränderna? Vet du vilka hotell som har uppvärmda pooler? Finns det något vattenland eller liknande med vattenrutchbanor?
jag har också kikat lite runt om.. så jag hittade en intresannt sida där man kan se några film snuttar hur hotel och kamping platser ser ut.. osv
summer-in-croatia.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8