ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-08, 22:59

wingelholm

Nykomling
wingelholm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard Ö-luffa från Pula till Split
Hej, skulle behöva lite tips inför vår Kroatienresa. Vi är tre killar som har bokat flyg till Venedig och sedan tänkt ta färjan över till Pula för att sedan söka oss neråt mot Zadar och Splitomtrådet genom att ö-luffa och tillbringa tiden på öarna med sol och bad. Resan hem går med flyg från Zadar.

Hur är det i de norra delarna alltså Istrien och Kvarner, vad man kan läsa så handlar det mesta om Dalmatienområdet, det verkar vara dit som folk reser. Ska man söka sig ner till Dalmatienområdet så snabbt som möjligt? I så fall, hur fort kan man räkna med att ta sig från säg Pula till Splitområdet?

Vår resa har en begränsad budget och vi vill försöka komma undan billigt med boende, vad jag förstått hyr många ut rum. Behöver man boka detta i förväg eller kan man lösa sådant vid ankomst till en ö? Priser?

Resan sker i början av Juli och vi kommer att tillbringa cirka en vecka i Kroatien.

Tack för svar!
Svara med citat

Gammal 2010-06-10, 09:01

EnaLucas

Nykomling
EnaLucas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard Kroatien
Jag rekomenderar Dalmatien:Split,Omis,Makarska....
Om ni vill festa:Brac,Novalja...
Ni kan hyra apartman för ca 300 krunor per natt,om du är interessera bara fråga.Jag är själv från Kroatien och alltig går till Nin(nära Zadar) och Omis.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8