ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-11, 22:09

Tinnis

Nykomling
Tinnis är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard Skulle behöva restips till Kroatien
Jag och min sambo planerar en resa i mitten av juni i år, och funderar på Kroatien då det verkar vara så mångsidigt. Önskar tips på resmål som skulle kunna passa oss. Tycker om att röra på oss, gärna utflykter för naturupplevelser, kultur eller snorklingsutflykter. Har inga större krav på boende, men vill helst inte känna att vi hamnat mitt i värsta turistgettot. Gärna lite romantik och möjlighet att äta och fika på mysiga restauranger. Är inte så mycket för party, men gärna en öl i solnedgången. Tips tages tacksamt emot =)

/Kristina
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 12:13

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Restips till Kroatien!
Har varit i Kroatien många gånger och älskar landet! Vi har mestadels flugit med reguljärflyg till Split, utanför den kusten ligger de flesta av våra favoritöar, t ex den orörda vackra ön Vis, Hvar, Korcula mm. Vill ni till fastlandet kan ni t ex flyga till staden Zadar (som man kan flyga billigt till med Ryan Air!!), bo i den staden som är väldigt trevlig och res omkring i omgivningarna runt omkring med bil. Staden är fin och därifrån kan ni ta er till nationalparkerna som ligger där, varav Plitvice är den mest sevärda tyckte vi. Som du förstår har jag massor av info att ge ang Kroatien, har skrivit flera inlägg med foton här om alla dessa ställen, titta här (i toppen av det inlägget ligger också länkningarna till alla mina inlägg om Kroatien): desires
Svara med citat

Gammal 2010-04-21, 05:56

Cornetto

Nykomling
Cornetto är inte uppkopplad

Smile Ännu ett tips...
Varför inte pröva en av orterna längs Makarska rivieran! Bättre utgångspunkt för fantastiska utflykter åt alla vädersteck finns inte;

Norr - Split, Trogir, Nationalparkerna Krka eller Plitvice

Söder - Dubrouvnik

Väster - Alla mysiga öar däribland Hvar och Brac

Öst - Bosnien Herzigovina (ta med pass), med vackra Mostar och Sarajevo med en underbar vy över det vackra landskapet på vägen.

För att bara nämna några...

Besökte själv alla dessa platser under två veckor förra sommaren, dagsturer allihop och hann även med många sköna lata dagar i solen. Bodde i själva staden Makarska, en småmysig ort med gammal stadskärna, bra stränder och en hamnpromenad varifrån båtarna till några av öarna utgår. Dock är det ganska mycket folk i augusti och även i juli kan jag tro. Väljer ni någon av öarna att bo på blir ni nog mer begränsade och det blir lite krångligare att ta sig till olika utflyktsmål. Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2010-04-21, 05:57

Cornetto

Nykomling
Cornetto är inte uppkopplad

Smile Ännu ett tips...
Varför inte pröva en av orterna längs Makarska rivieran! Bättre utgångspunkt för fantastiska utflykter åt alla vädersteck finns inte!

Norr - Split, Trogir, Nationalparkerna Krka eller Plitvice

Söder - Dubrouvnik

Väster - Alla mysiga öar däribland Hvar och Brac

Öst - Bosnien Herzigovina (ta med pass), med vackra Mostar och Sarajevo med en underbar vy över det vackra landskapet på vägen.

För att bara nämna några...

Besökte själv alla dessa platser under två veckor förra sommaren, dagsturer allihop och hann även med många sköna lata dagar i solen. Bodde i själva staden Makarska, en småmysig ort med gammal stadskärna, bra stränder och en hamnpromenad varifrån båtarna till några av öarna utgår. Dock är det ganska mycket folk i augusti och även i juli kan jag tro. Väljer ni någon av öarna att bo på blir ni nog mer begränsade och det blir lite krångligare att ta sig till olika utflyktsmål. Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2010-05-18, 12:25

rorebobecoccoca

Nykomling
rorebobecoccoca är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnis Visa inlägg

Jag och min sambo planerar en resa i mitten av juni i år, och funderar på Kroatien då det verkar vara så mångsidigt. Önskar tips på resmål som skulle kunna passa oss. Tycker om att röra på oss, gärna utflykter för naturupplevelser, kultur eller snorklingsutflykter. Har inga större krav på boende, men vill helst inte känna att vi hamnat mitt i värsta turistgettot. Gärna lite romantik och möjlighet att äta och fika på mysiga restauranger. Är inte så mycket för party, men gärna en öl i solnedgången. Tips tages tacksamt emot =)

/Kristina

Ön Brac är ett måste!! helt underbart! (staden bol)
jag reste runt i kroatien under två veckors tid och brac var den absolut finaste ön. Stranden Golden Cape är ett måste, (googla)
lycka till!
Svara med citat

Gammal 2010-05-18, 17:38

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Restips till Kroatien!
Har varit på många ställen i Kroatien, mina favoritöar är Hvar, Korcula, Vis, Brac, staden Trogir, har varit mest på öarna utanför Split som är underbara allihop så du blir nog nöjd vad du än väljer för ö där. Boka privat lägenhet, de är väldigt fräscha och prisvänliga, Hvar är den dyraste ön, hotellen är inte så jätteroliga tycker jag. Om du vill läsa mer om olika delar av Kroatien, kolla här: Högst upp är det också direktlänkat till andra inlägg om Kroatien!desires
Svara med citat

Gammal 2010-06-06, 23:39

Gäst898

Standard
Vill du ha massor av info inför resan till Kroatien så rekommenderas Kroatienguiden.se som du hittar här: Kroatien, resor, semester - Kroatienguiden.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8