ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-27, 21:39

Gäst

Standard Hyrbil i Kroatien
Hej
Vi tänker åka runt i september i området Dubrovnik >>ut mot öarna Hvar, Brac och ev Vis >>Split.
Vi tänker hyra bil på Dubrovniks flygplats och sen lämna igen den på Splits flygplats. Vi kommer att vara där i 15 dagar.
Fördelen med egen bil är att vi kan åka runt som vi vill och välja privatboende som kanske inte ligger så centralt.
Är det väldigt dyrt att ta med bilen ut till öarna? Är det praktiskt eller opraktiskt?
Ni som har varit där tidigare kan kanske komma med lite goda råd.

Har försökt att på rederiernas hemsida söka priser, men tyvärr är det nåt fel här med mitt Adobe Reader program så jag kan inte öppna pdf-filerna.

Tack på förhand för tips från er.
Svara med citat

Gammal 2010-03-30, 23:03

Gäst

Standard Ointressant forum!
Vad trist med ett forum där alla bara tittar och ingen skriver. Här har man formulerat en fråga, men ingen kan bemöda sig att skriva på länken. Värdelöst!
Svara med citat

Gammal 2010-04-02, 09:57

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Hyrbil i Kroatien
Trist att du inte lyckats få någon hjälp med dina frågor, såg detta idag och ska försöka hjälpa dig lite. Har varit mycket i Kroatien men vi har mest flugit till Split, sedan färjorna ut till öarna. En gång har vi haft hyrbil (bokade via Holiday Auto från Sverige i förväg - de är billigast!), den gången åkte vi till Zadar för att besöka nationalparkerna runt omkring där (se foton etc:desires). Det är billigt och det finns många färjor som går ut på öarna, titta på denna sida som är det största rederiet där: Jadrolinija Ancona - Split Ancona Zadar Dubrovnik - Bari
Fler tips, kolla Kroatien, resor, semester - Kroatienguiden.se och ett annat reseforum Billiga resor, flyg, sista-minuten, charter, hotell hos Reseguiden.se.
Jag själv har också skrivit många inlägg med foton om Kroatien, med foton och tips på lägenheter här:desires
Hoppas detta hjälpte dig något!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8