ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-25, 21:02

Jägermeister

Nykomling
Jägermeister är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Dubrovnik
Nu är äntligen resan bokad och betald! Jag och tjejen åker ner till Dubrovnik 16/6 och vi ska bo på Valamar club.

Någon utav er som har bott där tidigare och kan berätta lite mer om hotellet och dess omgivning? Om inte, vad ska vi inte missa i dubrovnik i övrigt?

Någon som vet hur maten är där nere? Tar emot all info vi kan få

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-06-09, 23:09

Gäst

Standard
Dubrovnik är vackert och mysigt och maten är supergod. Prova grillad fisk, grillad cevapcici mm. Kroatienguiden.se har rätt mycket bilder och info om vad som är sevärt i Dubrovnik.

www.kroatienguiden.se
Svara med citat

Gammal 2009-06-17, 16:20

Gäst

Standard
Faktum ar att jag just nu sitter po valamars kontor i Dubrovnik. Ser att du redan akt ner sa du kanske ser detta nar du kommit hem. Valamar Club ar ett 3-stjarnigt barnvanligt hotell pa halvon Babin Kuk, ungefar 4 km fran gamla stan. Finns valdigt mycket aktiviteter pa Babin Kuk precis intill hotellet t.ex jet-skit, bordtennis, volleyboll, vattenskidor eller banan, tennis och mycket mer. Hotellen i narheten anordnar ocksa kvallar med live-upptradanden och liknande, annars tar man lokalbuss 6 in till stan(ca 10 minuters resa) om man soker uteliv.

Babin Kuk ar enligt mig den naturskonaste delen av Dubrovnik med gronskande tradgardar en bit bort fran trafiken.

Det man inte far missa i Dubrovnik ar sjalvklart Gamla stan med manga ovarderliga kulturskatter och en 2 km lang ringmur som slingrar sig runt Gamla stan.
Andra tips ar on Lokrum strax utanfor Gamla stan med botaniska tradgardar och harligt klippbad och Elafiti-oarna dar Dubrovniks sandstrander finns.

Maten ar bra i hela Dubrovnik och priserna ar betydligt lagre an i Sverige, tips pa mat ar allt fran havet(blackfisk, fisk, musslor osv.), Prsut(lufttorkad skinka) och helstekt lamm.

Vadret har ar underbart och onskar er en fortsatt trevlig semester!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8