|
|

2008-05-26, 18:32
|
|
|
Porec, Kroatien!
Hej! Vi har precis bokat en resa till porec i Kroatien och skulle vilja ha lite synpunkter om det resemålet!
Vi kommer bo alldeles i närheten av Zelena Laguna, är den stranden bra?
Har någon av er varit på ön "Sveti Nikola" utanför porec, där det sägs vara den bästa stranden? Hur är stranden där jämfört med tex Zelena Laguna?
Berätta hur er semester i Porec var!
|
|
|

2008-05-28, 11:40
|
|
|
Ingen som varit där?? Har ni varit någon annanstans i Kroatien då och kan berätta lite om landet?
|
|
|

2008-07-12, 00:17
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 0
|
Försöker liva upp tråden
Hade också tänkt dra till Porec och önskar också svar på samma frågor som ovanstående skribent om någon vänli själ finns tillhanda
|
|
|

2008-07-12, 13:16
|
|
|
Porec
Hej!
Vi var strax utanför Porec förra året bodde på Laguna Park bungalow
vi var inne i Porec nästan varje dag det är en liten jättemysig stad det finns många utflyktsmål som utgår från Porec fast vi gjorde inga utflykter /Christina
|
|
|

2009-02-11, 20:45
|
|
|
var där 2004 och säger bara ...vill tillbaka "Sveti Nikola" är den klart bästa stranden...har varit på kreta och i turkiet och säger bara att kroatien är det bästa landet...fast jag är svensk sen 15 generationer enligt släktforskningen
|
|
|

2011-07-25, 13:26
|
|
|
Jag har varit i Porec 21.07.2011
Kroater betraktar turister som mjölkkor! Ingen respekt alls... Stranderna i Kroatien är rena stenar, ibland med betong kuddan ovanpå. Priser? Det är billigare i Paris, tro mig!
Jag har parkerat min bil på en gata i Porec ( inga parkerings förbud eller liknande) och de här apor ( s.k. municipala poliser en av dom heter Miran Rakovac) har stulit min bil och krävde 50-EUR för att lösa den ut.Man har ingen utväg, bilen ju i förvar! Europeiska lagar där funkar inte! Har talat samma dag med vice-major av denna stad, han hade sagt, vargod kom imorgon kl.09.00. Vi löser detta problem, men när jag kom nästa dag , den jäveln försenade med 1,5 timme och samtidigt hade sagt att han har ingen tid för mig idag. Min åsikt att det är bättre att spendera egna pengar någonstans i Spanien eller Frankrike, i alla fall det är billigare där i jämförelse med Croatien och man får mera service för pengarna. Never again to Croatia!!!
|
|
|

2012-04-03, 10:10
|
|
|
Porec
Vi var till Porec 2008 och det är en fantastiskt fin liten stad med hög mysfaktor vart jag gärna reser igen. Vi åkte över till Nikola så gott som varje dag då vi tyckte bäst om den stranden, lagom mycket folk, "badvänligt" (dock stenigt, som nästan överallt annars i Kroatien, men med badtofflor fungerar det utmärkt) och med närhet till restaurang med bra mat. Besökte även Zelena en dag men där var så otroligt mycket folk att vi knappt fick plats (vi var där i mitten av augusti) så dit for vi inte igen men det är vackert även där och jag tycker man ska se det!
Från Porec gjorde vi en dagstur över till Venedig, rekommenderas! Om jag inte minns helt fel tog det ca 3-4 timmar enkelväg (vi for tidigt på morgonen) och åkte tillbaka på kvällen.
I övrigt tyckte jag vi fick bra service hela resan och jag upplevde inte, som många andra upplever, att kroaterna var otrevliga. Snarare väldigt hjälpsamma! Om det beror på att Porec är en liten stad eller så kan jag inte svara på då vi endast varit till Porec. Maten var också väldigt god, speciellt fiskrätterna.
Vi gjorde olika dagsutflykter, bland annat till Rovinj och Rijeka. Vi besökte även vingårdar, lavendelodlingar, besökte ett ställe där vi fick smaka olika rätter med tryffel m.m. Alla turer var jättetrevliga och intressanta. Rekommenderas även det :-)
Summa summarum var vi jättenöjda med våra två veckor i Porec. Nu blir det Zadar i maj för att se en annan del av Kroatien och vi hoppas att det är lika bra och trevligt där :-)
Mvh, Sofie
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|