|
|

2007-06-07, 10:25
|
|
|
Har något varit i Vrsar?
Hej!
Skulle jättegärna vilja ha tips/åskikter från någon som varit i Vrsar i Istrien. Det är ett relativt nytt chartermål från Fritidsresor som vi bokade redan i januari. Vå åker dit en vecka i augusti och ska bo på hotell Pineta (200 m från staden).
Hur är restaurangerna? (tips önskas) Caféer?
Vad ska man se? Rovinj? Pula? Porec?
Finns det någon strand som man kan åka buss/båt till?
Båtturer till andra städer?
Är det dyrt?
Tacksam för tips om allt möjligt!
MVH
Anna
|
|
|

2007-06-07, 14:31
|
Reg.datum: sep 2006
Rykte: 0
|
Vrasar, eller på Italienska Orsera, är lite som mitt andra hem. Har varit här ett flertal gånger & åker självklart tillbaks i augusti. Är lite på språng nu men återkommer under kvällen med lite mer info.
|
|
|

2007-06-09, 10:37
|
Reg.datum: maj 2007
|
Jag ska till porec om två veckor så jag tar oxå gärna lite tips
|
|
|

2007-06-09, 11:53
|
Reg.datum: sep 2006
|
Självklart skall du se både Porec, Pula & definitivt Rovinj. Riktiga pärlor alla tre & med sin specifika charm. I vrsar har du i marinan dagliga båtturer som går lite kors & tvärs. Kan rekomendera en tur som tar dig in i Limski kanal, en kanal (fjord modell mindre) som är belägen strax söder om Vrsar. Tyvärr är jag lite osäker på priserna.
Vad gäller maten är den förträfflig och kan varmt rekomendera två ställen som bör ätas på. Den ena heter "Trost" och ligger i änden av marinan. Här kostar det lite mer, men så heter det, smakar det så kostar det. Ett annat ställe jag vurmar för är "Vrsaranka". Den restaurangen ligger precis vid infarten till Vrsar oavsett du kommer norr eller söderifrån. På Vrsaranka är priserna inte lika som på Trost, men mycket hög kvalitet.
Bor ni på hotell Pineta kan jag tänka mig att närmsta bad blir "Belvedere", en slags strand med klippor & plattor. Inte alls illa, men smaken är olika, fördelen är att man slipper sanden mellan tårna. Längs hela marinan finns det ett par trevliga restauranger, caféer & barer.
Vad gäller staden Vrsar är den inte så stor, men utsikten från toppen är fin då den ligger belägen på en kulle. Ta er gärna en vandring i gamla Vrsar. Här finns även några bare och cafeér.
Inte långt från Pineta ligger bussstationen, här kan du lätt med buss ta dig till både Porec, Pula, Rovinj eller varför inte ett besök i Trieste på den Italienska sidan för lite shopping. Se bara till att ha passet med då.
Vad mer skall jag skriva, ingen aning. Dyker det upp något mer så återkommer jag...
// P - O
|
|
|

2007-06-11, 10:56
|
|
|
Tack för tipsen
Tack så jättemycket för tipsen.
Längtar ännu mer till semestern nu!
/Anna
|
|
|

2007-06-13, 23:09
|
|
|
Re: Har något varit i Vrsar?
Jag har jobbat i Vrsar i restorang som heter La Rosa. De har väldigt god matt.
|
|
|

2007-06-14, 08:23
|
|
|
Re: Har något varit i Vrsar?
Citat:
|
Ursprungligen postat av nina84
Jag har jobbat i Vrsar i restorang som heter La Rosa. De har väldigt god matt.
|
Alltid bra med restaurangtips
Jag skriver ner namnet på restaurangen, så kanske det blir ett besök där i sommar. Var ligger den?
|
|
|

2007-07-19, 09:04
|
|
|
Annapanna!
Skriv några rader då du/ni kommer hem från Vrsar ! Vi ska bo på Pineta också V- 35-36 så det skulle vara intressant att höra dina intryck från hotell o platsen.
Mvh Stefan
|
|
|

2007-07-20, 12:22
|
|
|
Såklart ska jag skriva om hur det var!!!!
Citat:
|
Ursprungligen postat av Sundsvall
Annapanna!
Skriv några rader då du/ni kommer hem från Vrsar ! Vi ska bo på Pineta också V- 35-36 så det skulle vara intressant att höra dina intryck från hotell o platsen.
Mvh Stefan
|
Jag skriver gärna några rader om hur vi haft det i Vrsar och om hotellet Pineta då jag kommer hem :-)
|
|
|

2007-07-20, 23:39
|
|
|
svar
hej Vi har varit i Vsrar 3 år i rad. Vi bodde vid strandpromenaden precis nedanför hotell pinata. V är jättefint och vi trivdes jättebra. Det började bli lite dyrt på resturangerna så vi provade medulin detta året. vid strandpromenade ligger det bästa resturangerna. en som vi tyckte var trevlig och humana priser ligger i börja av strandp de har blårutiga dukar. Glassförsäljarna kan göra de mest fantasiska saker med glass, en del var barnförbjudna. skickar en länk till min hemsida där det finns bilder och lite info om vrsar.
Johnny
|
|
|

2007-07-20, 23:45
|
|
|
|

2007-07-24, 09:52
|
|
|
Tack
Tack för alla tips.
Jättefina bilder på hemsidan, Johnny!
Jag längtar mer och mer till semestern, speciellt eftersom regnet fortsätter ösa ner här hemma.
|
|
|

2007-07-24, 15:10
|
|
|
Färja till Venedig
Funderar på att boka in oss på en färja till Venedig (från Rovinj som inte ligger så långt från Vrsar). Det är en dagstur. Åker 8 på morgonen och kommer tillbaka vid 20-tiden. Det är höghastighetskatamaraner som trafikerar sträckan och resan tar knappt 3h. Det betyder att man har ca 6 timmar på sig att se Venedig och käka en god lunch.
Biljetter finns på www.directferries.se och kostar 70 euro/pers (tur och retur). För 85 euro får man sitta i första klass. Berättar mer hur detta fungerade då jag kommer hem...
Kan förresten passa på att rekommendera EUROCARD vid betalning av resor. De har jättebra reseförsäkring som ingår. Gäller i hela världen (även om resebolaget inte har kontor i Norden) och innehåller avbeställningsskydd för hela familjen, ersättning för förlorat bagage och man får ersättning för förseningar även om man inte fått extra utgifter p.g.a. förseningen. Jag är supernöjd med hur de hanterat ersättning för förseningar m.m. Min hemförsäkring via folksam med tillägget Resklar kommer inte i närheten av EUROCARD försäkringen.
|
|
|

2007-08-21, 12:04
|
|
|
|

2008-05-11, 21:39
|
|
|
Vrsar
Vrsar är jätte trevligt och fint. Bra resturanger,,,mycket glass 
Väldigt liten ort dock, men man kan ta buss till Porec , osv.
Kostar väldigt lite, både mat och transport.
|
|
|

2008-07-24, 11:00
|
|
|
Vrsar
|
|
|

2008-07-24, 11:01
|
|
|
Vrsar
Ps För att Få Det extra Roligt Så Köp Cyklop Och Snorkel och Gå Ner till Sjön Då Kan Du kolla på allt spääande i Havet 
|
|
|

2008-08-25, 20:25
|
|
|
Vrsar
Håller med Köp Cyklop och gå ner och Snorkla Du kommer aldrig Glömma dert
|
|
|

2010-07-16, 09:40
|
|
|
I´ve been there many times!! :)
Hej, jag har ett hus i Vrsar. Precis bredvid kyrkan. Där har jag bott i 6 år nu på sommaren. Det ligger ett jättgulligt frukost cafe precis framför kyrkan som heter Angelic där en lite familj jobbar mamman bakar och sonen och dottern serverar. Jag säger bara GÅ DIT!! världens godaste saker. Och sen måste jag rekomendera att åka till Rovinj på eftermiddagen och strotsa runt på deras vackra gator. Där finns också en fantastiskt härlig Champagne bar!! Ett Måste!! och på kvällen så tycker jag att ni ska gå till en resturang som heter BLU den är bara för härlig Den ligger lite utanför Rovinj men fråga Personalen på Hotellet eller Sonen på Angelic. Han rekomenderade den för mig  La Rosa 2 ligger jättenära ert Hotell och har jättegod mat speciellt om ni går dit på kvällen och äter humer bosarra supergott och inte dyrt. och chefen är urgullig!!! Hoppas ni har det fantastiskt hälsningar Ebba
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|