ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-12, 08:48

Gäst

Standard Asienresa - ett av stoppen är Hong Kong
Hej,

Jag kommer åka en Asien Resa. (förmodligen ensam) och då under Hösten 2012

Thailand-Malaysia-Singapore-Filipinerna-Vietnam-Kambodja-Kina (Hong Kong).

1. Vilket land är bäst & billigast att åka ifrån till Hong Kong & sedan från Hong Kong till någon av dessa länder? Alltså, hur bör jag lägga upp denna

2. Vad måste jag se när jag är där? Öppen för i princip allt.

3. Bra uteställen, gärna typ lite exklusivare cocktail barer osv.

4. Hur är tjejer i Kina, Hong Kong gentemot en svensk kille där nere? Jag är 21 år och ser rätt bra ut vill jag ändå påstå. (Är inte intresserad utav prostituerade, utan vill träffa & prata med "vanliga" tjejer)

5. Vilket av årstiderna September, Oktober, November bör jag helst åka & varför?

6. Har du/ni något annat att tipsa om eller tillägga så är jag mer än gärna tacksam för detta
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 14:50

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Flyg med Air Asia, du betalar väl ungefär mellan 200-800 SEK per Flygresa. Jag flög ifrån Borneo till Hong Kong för ungefär 400 SEK och då bokade jag dagen innan jag flög.

Angående Hong Kong. Hong Kong är en oerhört västerländsk stad med tanke på att den var en brittisk kolloni till 1998 om jag minns årtalet rätt så tjejerna i HK är ganska vana vid Quai Lou's (vita). Jag skulle säga att de är ungefär som vart du än är, det handlar inte så mycket om var du är ifrån, det handlar snarare om vad du har för inställning som avgör.

Det finns gott om barer i HK som är väl värt att besöka. Finns en bargata ganska nära universitetet om jag minns rätt. Ett tips kan ju vara att försöka få kontakt med någon ifrån HK innan du åker dit så har du ett litet "ankare" där så att säga. någon som kan visa dig runt lite och som kanske kan introducera dig till folk. Det var lite så jag gjorde när jag åkte dit.

Så du får väl söka upp något forum/community eller liknande för HK-bor och se vad det ger?

Gammal 2011-12-14, 02:43

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Om du reser för tjejernas skull så ta dig till Colombia, varma, vackra och trevliga tjejer som gillar dig som utlänning(särskillt om du är blond).
Senast redigerad av tasaray den 2011-12-14 klockan 02:46.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8