ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-31, 12:17

anystrm

Nykomling
anystrm är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Peking, Shanghai, Macau, Hong Kong.
Hej!

Jag åker till Peking med två polare nästa vecka och planerar även att besöka Macau, Shanghai och eventuellt Hong Kong. Hur blir det bästa sättet att resa mellan dessa ställen och på vilka sätt? Är det någon som även har lite tips vad gäller hotell, sevärdheter, shopping, mat i dessa städer vore det också jätteuppskattat! Ska självklart läsa på mig lite själv, såg att det fanns en hel del trådar redan, men tänkte att det var lika bra att posta en själv också =)
Svara med citat

Gammal 2011-11-10, 00:07

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Prova att aka tag atminstone en gang under resan i Kina, ett bra satt att se lite av vardagslivet. Lite bokigt med alla procedurer innan du ar pa sjalva taget, val dar fungerar det bra. Komforten ar bra, speciellt jamfort med bussar som kan vara ett riktigt lotteri (och inte billigare).

De langsta strackorna kan du ju flyga saklart, Kina har ett ganska val utbyggt nat med flygplatser. Titta pa denna sida for billiga biljetter. http://ticket.9588.com

Missa inte Hongkong om du har mojlighet att stanna nagra dagar, min egen favorit i Kina. Kan rekommendera att bo pa nagon av de omliggande oarna likt Lamma. Fran HK tar du dig enkelt till Macao med farja.

Ha sa skoj
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8