ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-05, 05:36

Gäst

Standard Jobbresa till Kina
Hej.

Jag vill resa till Kina i ett jobbrelaterat ändamål. Jag är skribent/författare. Jag behöver finansiering av visum och tor-biljett. Kan någon tipsa mig om hur jag går tillväga för att få pengar till ändamålet. Jag nås på xerx_801@yahoo.com

Tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 07:37

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej.

Jag vill resa till Kina i ett jobbrelaterat ändamål. Jag är skribent/författare. Jag behöver finansiering av visum och tor-biljett. Kan någon tipsa mig om hur jag går tillväga för att få pengar till ändamålet. Jag nås på xerx_801@yahoo.com

Tack på förhand
Jag vet inte om jag förstår frågan, men i normala fall är själva visumet inte speciellt dyrt, även om ett arbetsvisum kan vara dyrare än ett turistvisum. Det brukar ofta finnas en speciell typ av visum för journalister och författare(?). Menar du att du behöver en viss peng för att få bo i landet på visumet (alltså klara sig själv/överleva).
Svara med citat

Gammal 2011-11-18, 22:33

Gäst

Standard
Du kan väl jobba ihop pengarna, ta ett lån, bli kriminell osv det är de sätten folk oftast får in pengar.
Svara med citat

Gammal 2011-11-27, 01:46

DLuXe

Nykomling
DLuXe är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej.

Tack på förhand
Vad menar du nu? Ett visum kostar runt 440 kr-660 kronor + postservicen/buss-tågresan till Stockholm om du inte redan bor där. Så alltså runt 1000 kronor. Tur och retur biljetten kostar under 5000 kronor om du bokar i god tid. Behöver du en finansiering på 6000 kronor? Antag att du skulle få en finansiering på det där lilla beloppet. Hur skulle du klara dig där på plats? För det låter som att du ska stanna där ett tag och som du säkert vet så kostar boende, mat samt annat också en del.
Svara med citat

Gammal 2011-12-09, 16:49

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
På stipendier.se går det att söka stipendier för all möjliga saker, som att skriva en bok till exempel.

Annars finns det ju många skribenter som skriver om landet de åker till för att sedan sälja frilansartiklar till rese/kultur-sidor på olika tidningsredaktioner.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8