ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-20, 16:19

AnnaSv.

Nykomling
AnnaSv. är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard Behöver hjälp och råd om kinesiska produkter
Hej!

Till sommaren har jag planer på att resa till Kina Jag har därför börjat söka information om landet och deras produkter. Eftersom det under de senaste åren har förekommit vissa skandaler vad gäller produkter tillverkade i Kina och deras säkerhet så är jag lite bekymrad över denna delen. Vissa bloggar och forum som jag har besökt säger t.ex. att man ska akta sig för produkter från Kina som t.ex. deras mjölkpulver medan andra medier är lite mer positiva.

Jag undrar hur mycket jag ska tro på det som skrivs i social media och ta till mig det? Brukar ni bli påverkad av det som ni läser av andra genom forum, bloggar etc. om kinesiska produkter?

Hade varit jättetacksam om Ni kund hjälpa mig
Svara med citat

Gammal 2011-04-28, 00:08

Gäst

Standard
Hej,
Jag frågade min kinesiska flickvän om det här, för jag har hört tidigare från henne att det är väldigt mycket skandaler nu för tiden. Problemet är att man inte kan känna till alla skandaler, och när de upptäcks så är det ofta i vissa regioner i det stora landet.

Några råd iallafall:

Undvik mat som har lagats med mycket matolja. För det har hänt att det återanvänds så att säga.

Hon avråder från att äta "ink noodles" som ska vara gjorda på bläckfisk. Tydligen har man använt bläck och andra hälsofarliga saker.

Undvik biff. Det har förekommit att fläsk behandlas, på ett för konsumtion hälsofarligt sätt, för att likna biff.

Mjölk. Det var ju den skandalen vi alla har hört talas om och vid senare tillfälle har en mjölkdryck för vuxna fått kritik efter att många insjuknat. Men det är inget som blev bevisat.

Om man äter traditionell mat i Kina så kanske man minskar riskerna något.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8