ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-16, 21:39

Gäst

Standard Resa till Peking med bebis
Hej,
är det någon som har erfarenhet av att resa till Peking med bebis (eller han kommer vara ca 11 månader när vi åker). Går det att ta sig fram med resevagn i shoppingcentra, vid turistattraktioner osv? Och hur är luften igentligen?
Vi planerar att resa i slutet av april.

Mvh Helena
Svara med citat

Gammal 2011-02-10, 06:13

saralundquist

Nykomling
saralundquist är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard
Hej! Jag har ingen erfarenhet av just Peking men av Shanghai som är ganska liknande. Det kan vara svårt att ta sig fram med barnvagn, kineserna använder inte detta själva. Många trottoarer är lite ojämna och antalet människor på gatorna många. men det funkar om än lite krångligare än hemma så ta med vagnen.

när vi hade bebisbesök här gick det superbra. servicepersonal etc är väldigt trevliga mot barn. vad som är jobbigt, speciellt på turistställen är att alla kineser älskar barn. de dyker hej vilt ner I vagnen och klappar och gosar. vid ett tillfälle var det tom en tank som plockade upp barnet ur vagnen. de menar bara väl men för ett svenskt barn (och dess föräldrar) kan det vara lite obehaglit. kom ihåg att de bara är extremt barnkära.

mina gäster som reste med barn har skrivit en inlägg på min blogg om hur det är att resa med små barn I Kina, titta gärna här: lifeinshanghai - Katrin, Shanghai med barn

Lycka till!
Sara
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8