ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-25, 23:30

Isabellle

Nykomling
Isabellle är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard Bankomater i Peking??
Åker till Peking för första gången nu på fredag..

Någon som har koll på ifall och i så fall hur mycket dem tar ut i avgift/procent vid varje bankomatuttag i Peking med VISA-kort?

Är lite kluven, forex tar nänligen ut en rätt redig avgift + att jag vill inte gå runt med 10,000 på fickan, så någon som har koll på detta?
Svara med citat

Gammal 2010-05-26, 00:32

goggo01

Standard Ss2E4Y
Jag är nyss hemkommen från en härlig Kinaresa bl a till Peking. Det var absolut inga problem att hitta bankomater det finns mycket gott om dem. Inga svårigheter alls att ta ut pengar du kan välja engelska (som tur är). Både Visa och Mastercard fungerar utmärkt. Kostnaden är den normala 35 kr för utlandsuttag. Du kan lungt fylla på kassan efter behov då kontanter är ett måste på prutmarknaderna. Ha en jättebra resa.
Svara med citat

Gammal 2010-05-26, 15:49

Isabellle

Nykomling
Isabellle är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Standard
Taack för bra svar!
Svara med citat

Gammal 2011-07-16, 00:10

dot

Nykomling
dot är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard kinesiska banker
Kinesiska banker tar inte ut någon avgift per uttag däremot gör ofta svenska banker det det ända jag vet som inte tar ut avgift är skanska banken och ica banken, annars tar svenska banker vanligtvis ut 40 kr per uttag. Oftast är max gränsen 2500 yuan per uttag i kina detta är ungefär detsamma som 2500 kr, så om du planerar att vara i kina under en längre tid så rekommenderar jag dig att använda ica banken eller skanska banken....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8