ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 07:43

Gäst

Thumbs up Läs min Kinablogg!
Jag och min sambo flyttade till den lilla staden Linshu, utanför Linyi i Shandong provinsen i förra veckan. Jag bloggar härifrån om livet i Kina och alla konstiga kulturkrockar.

Kom gärna in och titta!

Viktorias Secrets
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 11:45

mollie

Medlem
mollie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag och min sambo flyttade till den lilla staden Linshu, utanför Linyi i Shandong provinsen i förra veckan. Jag bloggar härifrån om livet i Kina och alla konstiga kulturkrockar.

Kom gärna in och titta!

Viktorias Secrets
Är sugen på att åka till Kina,men är lite orolig för att storstäderna har för dålig luft för min astma.Är det så?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 12:07

hemmamamma

Medlem
hemmamamma är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av mollie Visa inlägg

Är sugen på att åka till Kina,men är lite orolig för att storstäderna har för dålig luft för min astma.Är det så?

Verkligen fin blogg. Jag skulle aldrig våga flytta till Kina så det var strongt gjort. Mamma och pappa var i Kina förra året. mamma har både astma och kol och hon blev inte värre av klimatet eller luften.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 21:01

kull

Medlem
kull är inte uppkopplad

Standard
Var i Peking maj/juni förra året med min son som har astma. Jag var också orolig innan resan då jag har hört en del om smog i Peking. Men han mådde bra under resan. Tror iof att de insatser som gjordes inför OS förra hösten givit lite resultat. Dessutom tror jag att sommaren är värsta tiden för dålig luft så det kan ju vara bra att undvika.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 21:51

Travel.Agent

Nykomling
Travel.Agent är inte uppkopplad

Standard
Varför valde ni att flytta dit då? Hur fungerar det att leva där då? Skulle kanske varit en idé att flytta dit om man nu inte hade haft för stora rötter här i Sverige.
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 08:32

saralundquist

Nykomling
saralundquist är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard luften i shanghai
Hej!

Det är ganksa dålig luft i shanghai... kan inte svara på om det funkar med din astma då jag inte vet hur den är. jag har inga astmaproblem och märker inte att det är svårare at andas. men det luktar illa och min hud reagerar på den dåliga luften... enligt mig är luften ngt av det sämsta med shanghai

// Sara

lifeinshanghai - BETRAKTELSER FRÃ…N 101a VÃ…NINGEN
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8