ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-10-04, 11:41

Gäst

Standard Mellanlanda i Peking
Hej!

Jag ska mellanlanda i peking på vägen till bangkok. 10 timmar ska jag vänta på nästa flyg. Får man lämna flygplatsen och åka in till Peking och shoppa i några timmar?
Svara med citat

Gammal 2009-10-05, 22:29

Gäst

Standard Samma här!
Antar att det är samma flight som vi ska åka, landar i Peking 9,35 o lyfter till Bkk 19,40. Vi har fundering på samma sak. Ett kort visum kostar ca 250 som man måste skaffa via ambassaden först. Sen antar jag att man måste se till att ha alla dokument med sig om resan så man kommer in på flygplatsen igen. Så har jag hört att man måste ha god tid på sig att åka in och tillbaks och kanske gärna text på mandarin/kinesiska till taxin om vart man ska då man kan ha svårt att bli förstådd. Vi tänkte kanske ta Himmelska fridens torg och lite av den förbjudna staden samt äta lite. Vore liksom synd o missa planet till Bkk, men man bör visst vara där ca 3 timmar innan flyget går! Skriv gärna o berätta hur det gick om ni åker innan oss som åker på julafton! Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2009-10-10, 00:57

Gäst

Standard
Åker tyvärr i mars så ser gärna att du återkommer med info om hur det gick. ;-). Har varit i Peking tidigare och Taxi tog ca 1 timme ifrån Wafujing street. Missa inte Silkmarket som ligger tre tunnelbanestationer ifrån förbjudna staden (om jag minns bäst). Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8