ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-14, 15:36

J_Ivarsson

Nykomling
J_Ivarsson är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Hainan och Peking
Fick veta att min mamma ska till Hainan, Kina, för jobb i en vecka i början November. Och jag får följa med!! yyyyeeeeee!

Vi kommer först vara i Hainan och bo på Kempinski Hotel Sanya Hainan Island | Home i en vecka. Sen till Peking i 2 dagar innan vi åker hem.

Nu min frågor:

Vad kan man göra på Hainan? Tycker inte de finns så mkt information om den ön då den inte är så känd dom turist ort för västläningar.

De 2 dagarna i Peking vill jag spendera på att shoppa (hör hört att de ska vara bra och billigt..? ) Vart shoppar man bäst?

Vi tänkte även se Muren såklart!
Eller är det nått annat ni rekommenderar?

Tack!
Svara med citat

Gammal 2009-09-14, 16:03

Gäst

Standard
Hainan är en tropisk ö, så sol och bad + en tur in till Sanya är väl vad man kan tänka sig.
I Peking ska man naturligtvis gå på Himmelska fridens torg, gå en sväng in i den förbjudna staden samt prommenera en bit på muten. Shoppa gör man i en av marknaderna, typ, silkes-marknaden, är ett par stora marknadshus att välja på.
Svara med citat

Gammal 2009-09-14, 16:10

J_Ivarsson

Nykomling

Standard
Då vi bara har 2 dagar i Peking, hinner man med allt det där?

Vad är det som man ska passa på att köpa då man är i Kina, nått speciellt som är bra och billigt där?
Svara med citat

Gammal 2009-09-14, 18:02

Gäst

Standard
Muren är väl prio 1, men torget och förbjudna staden var också en häftig upplevelse.
Sidenmarknaden och pärlmarknaden har jag varit på, silkesmarknaden har jag ingen aning om.
Allt är billigt, pruta tills du skäms och ändå gör du en bra affär, t.ex. canada goosjackor, tänk på att det blir ingen affär om säljaren förlorar, prima kvalite i alla fall de vi köpte, för i runda slängar 275-290 sek. resväska som vi sett i vår affär hemma som kostade 1990 sek fick vi på pärlmarknaden för 225 sek.
Svara med citat

Gammal 2009-09-15, 16:53

J_Ivarsson

Nykomling

Standard
Blir nog muren som prio 1, vet inte hur mkt man hinner med på en dag.

Shoppingen lät ju verkligen bra! Är det kopior eller riktiga saker direkt från fabrikerna?

De du sa om siden, pärl och silkes marknaden..... säljer de bara respektive saker på dem eller är de bara namn? :P
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 22:42

kull

Medlem
kull är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Shoppingen tar säkert en av dagarna i Peking då det tar tid att pruta på marknaderna. Det är ju kopior på dessa marknader. Men i Peking finns även all världens lyx-märken om man har budget för det (där går det inte att pruta).
Sevärt utöver muren & Förbjudna staden tycker jag var hutongerna (gamla bostadskvarter som håller på att rivas för att lämna plats för skyskrapor). Där kan man åka rickshaw (cykel-taxi).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8