ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-28, 19:54

91smeding

Nykomling
91smeding är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard åka bil till kina
hej

jag har länge funderat på att bila till kina och skulle tycka det vore jätte roligt. det är lite en dröm för att jag har länge varit fascinerad av Kina. om jag skulle åka så skulle jag åka om tre fyra år efter att jag har slutat skolan. jag sitter själv i rullstol och det skulle göra resan extra spännande. jag vill lite visa att det går att göra fast man sitter i rullstol. Min assistent är också sugen på resan.

jag skulle behöva lite tips eller råd om resan, vilken väg som man ska ta eller vad man ska tänka på ,om resan är möjlig att genomföra. jag har dessutom tänkt på att ha sponsorer.
Svara med citat

Gammal 2009-10-05, 16:24

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 1

Standard
Har inte personligen besökt Kina, än, men på samtliga ressajter så varnas man flertalet gånger att undvika att köra bil i Kina, eftersom det skall vara bland det farligaste länderna att köra i. Dålig respekt för trafikreglerna, bilar utan direkt kollisionsskydd osv.

Kollektivtrafiken är väl utbyggd i Kina och det verkar vara det överlägset bästa sättet att resa i Kina.

Hur du än hamnar i Kina så lycka till och trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2010-02-05, 17:27

Rebecca.L

Standard Olagligt
Det är en fin tanke, men det är olagligt att som utlänning köra bil i Kina om man inte tar ett speciellt körkort.
Hur det ser ut med lagar i länderna på vägen är jag osäker på, men räkna med strul och dyra mutor. Tyvärr.
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 16:38

Gäst

Standard Olagligt?
Citat:
Ursprungligen postat av Rebecca.L Visa inlägg

Det är en fin tanke, men det är olagligt att som utlänning köra bil i Kina om man inte tar ett speciellt körkort.
Hur det ser ut med lagar i länderna på vägen är jag osäker på, men räkna med strul och dyra mutor. Tyvärr.
Får man fråga vart du hört/läst att det skulle vara plagligt att köra bil i Kina som utlänning?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8