ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-18, 22:54

Gäst

Standard Kvar i Kina när Visumet går ut
Hej,

Är det någon som har någon erfarenhet om vad som händer om man stannar i Kina längre än de 30 dagar som det vanliga turistvisumet tillåter?

Vad jag menar är om man helt enkelt har en returresa ex. 40 dagar senare. Vad händer då i emigreringen på flyplatsen när man ska åka hem? Märker dem det?

Tacksam för svar,
Mvh/KB
Svara med citat

Gammal 2009-03-18, 23:36

Gäst

Standard Visum
Skaffa ett 60-dagars visa.
Ring Kinesiska ambassaden och fråga, visum regler ändras ibland snabbt.
Skulle definitivt inte rekommendera att stanna utan visa i landet,sådant kan stå dig väldigt
dyrt vid senare utresa!!
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 18:37

Politices

Nykomling
Politices är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard
Skulle starkt rekommendera dig att skaffa dig ett visum för 60 dagar, numera trodde jag det var något av standard att få ut 60 dagar (både min far och kompis var där i två veckor men fick båda för 60 dagar). Skulle tro, precis som ovan skribent, att du enkelt kan förlänga det.

Mina tidigare erfarenheter av kinesiska myndigheters pappersutövande inom landet är att göra något som att stanna kvar efter en visumtid har gått ut, aldrig bör rekommenderas =)

/MSA
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 12:34

Gäst

Standard
Vad jag vet så ska man kunna gå till en polisstation och få visumet förlängt, mot en liten avgift.

Lättast är nog att fråga på Kinesiska ambassaden om det går (fast ibland går saker ändå fast det egentligen inte ska det).
Svara med citat

Gammal 2009-07-29, 20:42

Gäst

Standard Allvarligt
Ang: Stanna längre än ditt visa gäller.

Har du tur så slipper du undan med endast ca 5 tusen i böter plus blir utkastad omedelbart!

Att stanna längre än du har visa ses som ett allvarligt brott.

Men går att åtgärda hyfsat enkelt på en speciell polisstation ( inte vilken som helst)

Förmodligen så måste du i samband med att ditt visa förlängs göra en hälsokontroll.

Denna hälsokontroll görs endast på ett sjukhus i varje province. (alltså inte vilket sjukhus som helst) Normalt sett så har huvudstaden i varje province ett speciellt sjukhus för detta ändamål.
Vilken province befinner du dej i.

Mvh
Björn C
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8