ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-06, 23:35

West

Nykomling
West är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Kinesiska
Hej
Jag funderar på om jag ska plugga kinesiskan till hösten
Men har inte den bästa engelskan...
Är det bättre att bättra på engelskan innan man åker eller kan man åka ner o bara köra på!
Tack!
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 22:38

Jonasa

Smile Sent svar...
Svår fråga. Det beror ju mycket på hur bra/dålig du är på engelska. Om det verkligen är så att du har svårt att begripa vanlig vardagsengelska så blir det svårt att lära sig något då nybörjarundervisningen uteslutet är på engelska i kina. Då kan det istället vara klokt att börja med en nybörjarkurs i kinesiska på något av sveriges universitet som har svensktalande lärare och sedan fortsätta studierna i kina när du har grunden. Är det så att du ändå är hyffsad på engelska så ska det nog inte vara några större problem att lära sig kinesiska i kina heller. De lärare jag har haft i kina har inte varit helt 100 på engelska så bristerna är nog ömsesidiga och då löser det sig nog. Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2008-07-30, 11:15

citygbg.se

Nykomling
citygbg.se är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Rykte: 0

Standard aldrig fel att kunna engelska
Det är relativt enkelt att förbättra sin engelska här i europa. Om det är talet som är svårt så lyssna mycket på engelska tv program. När du sedan känner dig van så ta och chatta med människor från england eller usa via skype eller liknande.
Det finns även bra kurser du kan låna hem från de flesta bibiliotek i sverige.
När det sedan gäller att studera kinesiska skall du ner till Kina (utan kompisar hemifrån ;=) )
och helt enkelt sitta på ställen som caféer o.s.v. för att lyssna på språket. Jag har lyckats lära mig flera språk genom att, helt enkelt, lyssna.
Har lagt lite länkar som kan vara nyttiga ute på nanchang.se se Links and guides to China
Lycka till med din kinesiska.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8