ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-28, 15:58

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard Någon som varit i Hainan?
och som kan berätta lite hur det är där. När på året besöker man ön och var bor man? Någon som åkt på egen hand och någon som åkt charter? Har läst att det skall vara underbart där.
Svara med citat

Gammal 2007-11-25, 17:09

cicki

Nykomling
cicki är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard varit på hainan
Hej
Jag var där för ett par år sedan när vi bodde i Kina. Inget vidare tycker jag, men det beror ju på vad man är ute efter. Sol och bad finns det men det är väldigt "kinesiskt" alltihopa. . Ska man åka till <kina så tycker inte jag att man ska åka på solsemester. Upplevelse och kultur ger oändligt mycket mer.
Svara med citat

Gammal 2008-05-26, 15:02

resterese

Nykomling
resterese är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Skicka ett meddelande via MSN till resterese
Cool Underbart på Hainan!
Hej!!
Vet att frågan kom för mer än ett år sedan men jag tycker ändå att det kan vara värt att svara på för andra som kanske undrar samma sak om inte annat.

Jag och min pojkvän var på Hainan hösten 2006 (månadsskiftet oktober/november) och det var heeeelt underbart! Vet inte huruvida det är högsäsong eller lågsäsong där då men vi hade i alla fall bara en molning dag av 7 möjliga och den dagen var det fortfarande över 30 grader varmt...

Liksom i resten av södra Kina är luftfuktigheten väldigt hög och det är lite allmänt disigt av all vattenånga eller vad man ska säga.

Det är väldigt billigt om man bara lyckas hitta till ställerna som inte är de mest turisttäta (mest kinesiska turister och RYSSAR där!). Vi åt klassikern dumplings för 4 kinesiska yuan vilket då motsvarade 4 kronor... hur god middag som helst! Dessutom vimlar det verkligen av ställen som säljer färsk frukt överallt och det är rätt billigt. Vi spenderade alla dagar på den underbara stranden med att sippa kokosmjölk direkt ut kokosnöt, äta solvarm, färsk mango, papaya och ananas. På kvällarna valde vi en av ett otalt antal restauranger och åt gott och oftast billigt (inte lika billigt som i resten av Kina dock) för att sedan ge oss ut och uppleva den genuina kinesiska turistorten Sanya om natten. Mycket karaokebarer och vespor som åker runt och tutar på dig, speciellt om du är blond... De vill gärna erbjuda dig skjuts hit och dit och tutar som galningar därför.

Havsvattnet var vid den här tiden helt underbart varmt! Man kunde ligga i flera timmar utan att börja flyta och det var en kinesisk tjej i 30-årsåldern som stirrade jättejättemycket på mig för att jag kunde SIMMA! Hon var helt fascinerad. Tilläggas bör ju att de vuxna kineserna hyr sådana här gula badringar (stora) som de ligger i och leker i. De gräver även ner varandra i sanden dagarna i ända, så himla kul att se!!

Kolla in min bilddagbok där jag heter mesterese och kolla på slutet av oktober 2006/november 2006 samt resdagboken där jag heter som här, resterese.

Jag rekommenderar Hainan VARMT!
Svara med citat

Gammal 2008-06-09, 23:33

Gäst

Standard Hainan
Hainan är riktigt trevligt! God mat, sköna stränder och så kan man kombinera det med andra delar av Kina. Vi gjorde en egen resa dit och fick lite hjälp av en resebyrå som heter Kinalotsen. Det funkade jättebra och vi fick massor av tips inför resan.
Svara med citat

Gammal 2008-06-09, 23:35

Gäst

Standard Hainan
Hainan är riktigt trevligt! God mat, sköna stränder och så kan man kombinera det med andra delar av Kina. Vi gjorde en egen resa dit och fick lite hjälp av en resebyrå som heter Kinalotsen. Det funkade jättebra och vi fick massor av tips inför resan.
Jag tyckte inte att det var så jobbigt med kinesiska turister. Det var snarare lite exotiskt och väldigt roligt att se hur de turistar!
Ha en bra resa!
Hälsningar
Anna
Svara med citat

Gammal 2008-06-10, 23:55

resterese

Nykomling
resterese är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Skicka ett meddelande via MSN till resterese
Talking Rättning...
Hehe, såg nu när jag läste mitt förra inlägg att jag skrivit "ligga i vattnet hur länge som helst utan att börja flyta"...

- Menar givetvis FRYSA!

Det var bara det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8