ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-15, 16:03

Mmm!

Standard Shanghai-hongkong
Hej. Kommer vara i Shanghai 4 veckor i dec/jan! Hur lång tid tar det o åka mellan shanghai & hongkong? Hur ta rjag mig dit på bästa sätt? Vad är ett måste i Kina/Shanghai? Vad e de jag inte får missa? Jag åker dit som volontär..

Skulle va tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2007-10-24, 00:26

jonatan

Standard
The Bund är ett måste i Shanghai. Förutom det och alla skyskrapor är inte Shanghai så mycket en turiststad. Det finns en pitoresk förort med gamla byggnader och kanaler kallad Zhujiajiao, som man kan nå med taxi. Ett tips är att passa på att ta tåget och besöka Sozhou och se några av trädgårdarna där. Hangzhou är också en trevlig stad som man kan besöka över dan.
Det enklaste sättet att ta sig till HongKong är att flyga dit direkt. Det tar ca 2 timmar. Om man är lite flexibel brukar det gå att hitta billiga biljetter.
Svara med citat

Gammal 2007-12-15, 17:33

Kina

Standard
Det gar alldeles utmarkt att ta taget mellan Shanghai och Hong Kong. Billigare an flyg och trevligare resa genom landskapet!
Svara med citat

Gammal 2008-11-19, 21:20

Gäst

Standard
Shanghai är en underbar stad och det finns många saker och se. The Bund, Nanjing Road, Shanghai Zoo, Shanghai Urban Planning Museum osv. Här är en reseguide som tar upp en del av sakerna.

Fakta & reseguide om Shanghai i Kina.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/kina/14393-shanghai-hongkong.html
Postat av For Type Datum
Billiga flyg till Shanghai This thread Refback 2008-01-09 05:06

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8