ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-11-12, 20:28

Standard prutning
varför snackar folk om att pruta bra m.m?? fattar inte folk att om man står och argumenterar så försöker säljaren bara att höja priset, oavett om det är överpris? enda man behöver veta är vilket pris dom tjänar på att sälja och säga det och gå iväg, så får man det. skor 40-50, jeas från 70, jacka runt 200 m.m. tyckr det är löjligt när jag hör folk säga -jag prutade från 3000 till xxx- första priset är bara för att se om du är en dum turist. ge bara ett pris och sen gå.
Svara med citat

Gammal 2007-01-02, 15:22

Standard Re: prutning
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

varför snackar folk om att pruta bra m.m?? fattar inte folk att om man står och argumenterar så försöker säljaren bara att höja priset, oavett om det är överpris? enda man behöver veta är vilket pris dom tjänar på att sälja och säga det och gå iväg, så får man det. skor 40-50, jeas från 70, jacka runt 200 m.m. tyckr det är löjligt när jag hör folk säga -jag prutade från 3000 till xxx- första priset är bara för att se om du är en dum turist. ge bara ett pris och sen gå.
Helt rätt, men kan dom sälja en jacka för 3000 så är det klart att dom gör det, men man ska absolut inte tycka synd om dem vill dom inte sälja så gör dom inte det.
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 22:12

Jonasa

Smile Prutning...
Jo, visst är det rätt att utropspriset är ointressant men om du påstår att man inte kan vara olika bra på att pruta så är du helt fel ute. Att få priset ner priset till lägsta möjliga belopp är ju konsten med prutning och om du sen har fördelen att veta till vilket pris försäljaren gör profit för produkten så är det ju kul för dig men för oss andra som inte vet det så är det just det som skiljer agnarna från vetet när det gäller prutning. Och nej, det du tror är ett bra pris är ju bara bra tills du får veta att någon annan får samma sak till ett lägre pris och vem är det då som är kass på att pruta? En bra länk för nybörjare:
Att pruta - Shopping in Beijing
Svara med citat

Gammal 2008-07-17, 14:03

alexzien

Medlem
alexzien är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Rykte: 0

Standard
Prutning är otroligt viktigt. Finns alldeles för många turister som tar priset som säljarna säger. Det brukar fungera att lära sig säga "jag bor i Kina" på kinesiska, för då ger säljarna oftast ett bättre pris eftersom de tror att du vet vad det brukar kosta. Det är när de fattar att man är turist som de höjer priserna. Men som du säger så ska man bara säga en låg prissumma och sedan gå. Då springer de efter en om de verkligen vill sälja.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8