Där stod jag plötsligt, med familjens reseväskor framför mig i en typisk "ullvagn" som finns i flygplatsen. Bredvid stod pojkvänen brevid mig, helt tyst som om att han ville säga något speciellt men åndå inte? Han kunde inte bestämma sig, men en sak vet jag mycket väl, så länge som jag har känt honom.. Han ville absolut inte visa hur mycket han inte ville att jag skulle åka! Men hur mycket han än sa så var det jag som skulle åka med min mamma och min styvfar inte han... Jag kunde inte heller förhindra någonting.
Vi checkade in vid disken. Lade vårt bagage vid rullbandet för vägning så att det inte skulle bli för tungt. Plöstligt ringer det till på min telefon: Vart är du? säger en av mina närmaste vänner. Jag berättade att jag stod här i Terminal 2 tillsammans med min pojkvän och att vi väntade på dem. Där kom dem, dem klev av den röda, rostiga bussen och stod där framför mig. Tänka sig att vänner finns vart man än går, men bara de riktiga finns där när man ska bort eller när man är ledsen och behöver en axel att gråta över... Och det kan jag tala om att det finns det inte många av.... :wink:
Nu fortsatte vi våran lilla "arlanda-resa" vidare till Terminal 5 för att få i oss något att äta! Nu är klockan vid 8-9 tiden och jag har inte ens fått i mig frukost! Vi vandrade iväg till McDonalds, nu kanske det låter lite konstigt och helt ohälsosamt att attackera en hamburgare när man typ precis har vaknat hihi* :P
Hursomhelst så beställde jag och nästan alla en McChicken förutom min styvfar då som kände för en dära Bacon hamburgare
Klockan närmade sig vid elva.. Och vi tog snabba steg åter till Terminal 2 igen för att jag skulle skynda mig till gaten innan dem skulle stänga passkontrollen... Så jag kramade alla o pussa dem (: Sen så närmade jag mig mot passkontrollen och dem ropade.. Jag gick tillbaka och dem alla hoppade på mig och gav mig en grupp-kram (:
DET VAR SÅ HILMA SÖTT!
Jag gick in med dolda tårar i ansiktet och gick vidare till Security kontroll (: Sedan så var vi där inne, skilda från mina älskade vänner och min älskade pojkvän det kändes på något sätt så svårt men ändå en uppgift för mig att fullfölja.. jag ska åka till Hong Kong oavsett vad som än händer! Jag kände för att jag ville besöka toaletten.. Det var helt tomt där inne bara jag med de två toaletterna.
Jag gick in på toa och gjorde det jag skulle göra.
Men då jag kom ut så fanns det en choklad påse där alldelles intil handfatet, någon hade glömt, men vem kunde det vara?
Det var hur tomt som helst där inne i damernas toalett.
Vad skulle jag göra? Jag var själv hur choklad sugen som helst.
Då jag kom ut var det dags igen. Nu skulle vi gå på planet. Finnair var det vi skulle nu först åka till Helsinki, sedan till Guang Zhou (Kina) och till sist Hong Kong. Hur lång tid det skulle dra, hade jag absolut ingen aning.
Men det första jag gjorde var att lägga mig och sova. Vem det var som skulle sitta bredvid mig vet jag ej. Nu skulle vi bara flyga i en timme och vid den tiden ska jag utnyttja till att SOVA!
Solen sken, vi var uppe i himlen, jag märkte knappt att planet lyfte men snart så skulle planet komma ner igen och då skulle vi sätta våra fötter i Finland. Gud, så treevligt
Vi gick runt i flygplatsen eftersom mamma och styvfar ville gå runt där och kanske till och med köpa någon flaska med röd vin och cigaretter.
Mm. Vad gott (:
Eftersom det snart skulle vara julafton så kunde det förklara till varför det fanns tre olika julgran som bara stod där och väntade på att vi turister skulle rösta om vilken som var finast.
Men nu tycker jag att vi lämnar vad det var vi gjorde i Finland eftersom jag tycker att det är helt onödigt, det fanns avsolut ingenting att göra förutom att sätta sig och glo på andra människor från andra kulturer.
Så nu när vi var så rastlösa väntade vi på att tiden skulle rulla.. och då det var dags för att vi skulle in i själva flygplanet så stod jag först då eftersom jag ser det mycket skönare, man slipper folk som försöker sno till sig våran plats eller vår bagage-plats. Nu skulle vi sitta i denna avlånga flygplanet som var mycket längre än den förra, i över tio timmar skulle jag kunna tro.Denna resa kunde sammanfattas mer än en irriterad (polsk) granne, två roliga filmer + några tecknade med väldigt god mat
Då vi kom fram till Guang Zhou's flygplats så var det väldigt jobbigt att komma ut därifrån för att kunna byta flyg till Hong Kong. En sa si och den andra sa så. Vi träffade på ett par finskar som skulle vidare till Australien men dem hade det värre än oss. Dem skulle sitta där i 24 timmar och vänta tills nästa flyg. Hm, sånt är väl livet? Om man vill spara några slantar? Men eftersom dem var finskar så kunde vi kommunicera lite grann på svenska (: Väldigt trevligt att få lära känna några nya människor
Men detta löste sig senare över en massa olika regler som dem hade.
Vi tog snabbt flyget ner till Hong Kong men innan dess så var vi jättehungriga men dem är ju helt galna!! En skål med "Wu Dong" nån slags nudlar kostade mot 100 kr!! Jag skulle hellre svälta än att äta där!! Och det gjorde jag ju också

hihi
Då vi kom till Hong Kong hade vi inte för oss så mycket.
Vi åkte till min halv-syster som bor och arbetar där jag och mamma + syvfadern fick i oss en drink det var gott (:
det är så man ska dricka! Inte bara köpa en flaska och supa sig full och sedan vakna på en plats som man aldrig har sett förr :P
haha
Sedan dess har vi varit på shopping gatan "Ladies Market" och den andra "Temple Street Market" Där små saker och kläder för killar fanns!
Jag blev helt svag i knäna bara av att se alla kläderna och svimmade nästan av priserna! Tänka sig att en jeans låg på 100 svenska kronor. Och dem skulle kosta runt 500 här i Sverige!! Mer än så ->

såg jag inte ut.. :P hahah
Det fanns väldigt mycket att upptäcka, även om man ser på kartan att själva Hong Kong är väldigt liten! Vi åkte till den stora Buddhan och bad, åkte till byggnads presentationerna (nu kanske det låter lite sjukt, men det är väldigt fint, då man har varit där) och sedan så åt vi våran efterlängtande kinesiskt mat! Mmm.. Vad gott (:
Mer än så gjorde vi inte mer, än att träffa mammas gamla kompisar, vi grillade mat och åt hemma hos dem.. Då vi bodde hos mammas kompis kompis lägenhet:P Det var skönt, men sängarna var väldigt obekväma, som om att sängarna var gjorda av rena träplankor haha!
Iallafall, vi tog bussen till Guang Zhou efter att hade varit på Hong Kongs mark i 2 veckor. Var ganska jobbigt vi hade många reseväskor, stora och klantiga var dem haha!
Vi gick kanske förbi tullen minst 3 gånger, och tro mig att le och sedan var lite flörtsam kan vara väldigt bra ifall du får en manlig kontrollant vid tullen (;
Vi hade förväntat oss att Guang Zhou skulle vara hur billigt som helst, mycket mer prisvärdare än Hong Kong, för allt som man hade hört.
Då vi kom dit, tappade vi nästan hakan!
Bilarna rusade omkring hur dem ville, vid rött och grönt ljus!
Människor står där helt rädda för att undvika att bli påkörda. Hela staden hade blivit lagd av damm. Jag orkade faktist inte vara här, men tvånget av att vi skulle åka flyget härifrån gav mig inget val, jag längtade hem redan efter den tredje dagen i Hong Kong, längtade efter varma kramar i sängen. Vad kan vara bättre än det? Så dagar gick och jag var i hotellet för det mesta, eftersom jag var sjuk.
Resan tillbaka var minst lika jobbig, men med tanken av att jag skulle få omfamna min älskling fick tiden att rulla snabbare! Nu sov jag som en lite gris men vaknade två timmar innan vi skulle komma fram i Finland. Så vad kunde jag göra mer än att gå till toaletten och fixa till mig.. Tvätta mig i ansiktet och sedan slänga på make-up så att jag inte skulle skrämma folk (:
Så då var vi åter i Finland igen, 3 veckor och 3 dagar hade gått.
Saknaden hos kompisar och älsklingen var stor. Men snart så, snart skulle det läka ihop igen (:
Då jag hoppade in i flygplanet och skyndade mig på med allt så att tiden skulle rulla som den aldrig har gjort förr så var vi framme, kl 13 kom vi fram. Där stod kompisarna och älsklingen och tog mig som ett välkomnande till Sverige igen

Vi åkte hem till mig och käkade pizza och mitt liv var bättre än förr!
Jusste, glömde lägga till att vi var i Ocean Park och hade en väldigt rolig dag tillsammans, vi vann totalt 4 st små gosedjur och 1 meter lång doraemon hihi

Och tro mig, många blev avundsjuk på min blåa älskling haha
Jaja, jag tror att jag har berättat det som är viktigast nu, kortfattat över min semester (: Men det viktigaste trots allt var shoppingen och att jag hade roligt!! Annat bryr jag mig inte om, hihi.
Pussar och Kramar till alla underbara varelser !!