ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-19, 00:32

Gäst

Standard Praktiska tips inför safari
14 feb sticker vi till Kenya på safari.
Någon som har varit där och kan dela med sig av lite tips, både praktiska och teoretiska.
Svara med citat

Gammal 2011-12-19, 16:03

Doran06

Medlem
Doran06 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard
Var i Kenya på safari i vintras och det var helt fantastiskt. Resornas Rolls Royce tror jag.

Jag antar att ni kanske kommer att besöka både massajer och samburufolket och dom tyckte om att få framförallt barnkläder och pennor var också uppskattat i skolorna.

Återkom om du har fler frågor.
Svara med citat

Gammal 2011-12-19, 19:53

Gäst

Standard
Tack för det.
Några tips när det gäller fotografering ?
Svara med citat

Gammal 2011-12-19, 20:11

Doran06

Medlem
Doran06 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Själv har jag en högst ordinär kamera men en del hade ju värstingutrustning med sig. Det beror ju på vilka krav man har men vi kom oftast så nära djuren så jag fick ganska bra bilder även med min. Det var några geparder som dock satt en bit ifrån och då hade jag önskat att jag hade haft en bättre kamera.
Ta gärna med en lite kikare också.
Och keps eller hatt är bra att ha.

Kan säga att en del vägar är inte vad vi skulle kalla vägar....Så det gäller att inte ha ryggproblem för det kan bli rejält skumpigt emellanåt.

Vet inte hur ni ska bo men vi bodde väldigt bra och det var kanonbra mat. Vi blev inte det minsta sjuka trots att vi åt buffémat. Med handsprit kommer man långt....
Svara med citat

Gammal 2011-12-19, 22:30

Gäst

Standard
Tack för det.
Handspriten står redan på listan.
Svara med citat

Gammal 2012-01-06, 06:49

Linda Marie

Nykomling
Linda Marie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard Praktiska tips
Hej,
bra att ha med är också travello, resorb, skavsårsplåster, myggstift, pannlampa, lite dollar och ett kreditkort. och glöm inte ert vaccinationskort! ibland kollare de och om ni inte har det tillgänligt så får ni betala extra när ni går igenom tullen.
Om ni vill ha fler tips eller har frågor så bor jag i tanzania men har rest mycket i kenya. maila mig gärna så hjälper jag gärna till! linda@escapetz.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8