ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-12, 09:15

detn00

Nykomling
detn00 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Cool SVENSKTALANDE GUIDE
Reser till Kenya i Januari,skulle vilja hitta en svensktalande guide som kan ta ut en på safari, tycker det är onödigt dyrt med Apollos guider, vill ha en som pratar svenska så man kan förstå allt o inte missa något. Har letat men hittar ingen.Tacksam för många svar
Svara med citat

Gammal 2011-09-22, 22:52

kattepelsen

Standard
Har ingen aning om någon svensktalande guide men kan tipsa om en mycket bra och seriös kenyansk arrangör. Googla på JT safaris. Julius är oxå på facebook. Samma sök där. Vi var i Kenya för några år sedan och tyckte att Vings safaris var på tok för dyra. Sökte på nätet efter alternativ och blev överallt anbefalt just Julius. Betalade med lite is i magen förskott hemifrån och undrade om det här ville gå bra. Punktligt stod han och vår guide Tito utanför hotellet på avtalt tid. Safarin till Tsavo var med en övernattning på Voi lodge. Tito var fantastisk och hade koll på varje sten i hela parken. Vi såg många spännande djur. Vi var så nöjda med safarin så när vi kände för en ny utflykt kontaktade vi Julius igen. Lika punktligt hämtades vi upp och denna gång åkte vi till Kisite marine national park för sol bad och snorkling vid ett rev. Så spännande. Mycket bra priser och han skräddarsyr safari efter era önskemål. Värt en koll iallafall.Han har sitt kontor vid Diani beach. Vi bodde på andra sidan på Bamburi men det var inga problem för honom trots en timmas resväg för att hämta oss. Kenya är fantastiskt! Ni har mycket att se fram till!
Svara med citat

Gammal 2011-11-19, 02:40

Gäst

Standard Stephen Kisanga
Hej,
Det finns en guide i Arusha (Tanzania) som heter Stephen Kisanga. Han är jätteduktig och seriös, och han talar svenska. Jag har för mig att han jobbar både i Kenya och i Tanzania. Han finns bl.a. på Facebook med sitt namn, och jag skall försöka vidarebefordra denna förfrågan till honom. Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på den resa ni har framför er! Har lite egna erfarenheter från Kenya, men då mestadels från Mombasa. Lycka Till!
Yvonne Redgård
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8