ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-10, 13:42

Gäst

Standard Giftermål med Kenyanska - Imigrationsfråga
Hej jag mailar med en Kenyanska och tycke börjar uppstå. Jag ska hyra lägenhet på en månad i Nairobi där vi ska vistas och verkar allt lika bra fortfarande tänkte jag ta med mig en fru hem till Sverige - men... skulle någon kunna lotsa mig vidare (har läst på immigrationsverkets hemsida), men är ute efter verkligheten på Arlanda. Kommer min fru automatiskt in i Sverige eller är det något som bör förberedas? Detta skall ske om cirka ett halvår. Tackar på förhand / Oskar
Svara med citat

Gammal 2011-01-10, 16:31

Me

Världsvan
Me är inte uppkopplad
Mes avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 6

Standard
Hon kommer itne in automatiskt till Sverige. Du ska ha giltiga papper från Sverige. du får kontakta Kenyas ambassad eller MV och fråga. De vet vad som gäller för detta land. Sen när ni, om ni gifter er, så ska äktenskapet godkännas i Sverige. Sen så ansöker man hos Migrationsverket om Uppehållstillstånd för henne. Med interjuv etc så tar det ca 4-6 månader från ansökan. Beroende på vilket kontaot som handlägger det.

Gammal 2011-01-10, 22:31

Gäst

Standard vad bra
tack för svaret ME / Oskar
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 23:15

Gäst

Standard Det är inte så lätt att ta med en fru!
Hur kan du veta efter 1 månad om hon är rätt för dig? Du borde börja med att bjud in henne till Sverige i 3 månader. Du ska veta att många förhållanden inte håller mellan svenska men och kenyanska kvinnor.

Vilken tribe tillhör kvinnan? Vad jobbar och gör hon i Kenya?

DU borde ta reda på mycket fakta innan du sätter din fot i Nairobi? det är en farlig stad, tro mig!

Lycka till! och hoppas allt går bra.
Svara med citat

Gammal 2012-04-27, 15:26

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hur kan du veta efter 1 månad om hon är rätt för dig? Du borde börja med att bjud in henne till Sverige i 3 månader. Du ska veta att många förhållanden inte håller mellan svenska men och kenyanska kvinnor.

Vilken tribe tillhör kvinnan? Vad jobbar och gör hon i Kenya?

DU borde ta reda på mycket fakta innan du sätter din fot i Nairobi? det är en farlig stad, tro mig!

Lycka till! och hoppas allt går bra.
Kan bara instämma totalt i detta du skrev!!!! Pass upp gosse!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8