ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-24, 18:58

Gäst

Question Billig safari i Tanzania eller Kenya
Har någon tips på billig safariarrangör i Tanzania eller Kenya? Är det billigare att boka på plats eller hemma?
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 10:20

traste

Nykomling
traste är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Wildlife kenya safaris
Vi använde detta bolag nu i juli för en 8-dagars safari i Kenya. Det finns dock både dyrare och billigare alternativ. Otroligt snabba svar via mejl, proffsig första kontakt på plats och mycket erfarna förare. Våra förare hade kört i 16 resp. 10 år och det märktes på deras kontaktnät och hur de hittade djuren.
Detta är den enda safari vi åkt på, så jag törs inte säga om det är bäst där eller hemma. Det finns sanslöst många som arrangerar resor där nere, så det kan vara svårt att skilja dem åt. Vi använde tripadvisor för att bestämma oss:

Wildlife Kenya på TripAdvisor

Wildlife kenyas webb
Svara med citat

Gammal 2010-11-20, 14:02

Gäst

Standard safari Tanzania
Hej,
sent svar kanske. JM Tours i Arusha är en bra lokal resebyrå, de talar svenska och man kan boka på nätet. De arrangerar som du vill ha det.
J.M. Tours | Tanzania Tours and Adventure Safaris
Hälsningar
Bo
Svara med citat

Gammal 2010-12-01, 12:00

Gäst

Standard Billig svensk safari arrangör i Tanzania
Jag åkte med på en kombinerad safariresa i Tanzania med Kilimanjarovandring och Zanzibar. Det är några Tanzanier i Arusha som tidigare bott i Sverige som driver bolaget tillsammans med en svensk kille som heter Johan Dahl som är gift med en Tanzanisk tjej som heter Sichana. Jag kollade runt ganska länge eftersom jag är student och har begränsad resebudget. Med Dahlsafaris fick jag safari i Tanzania till samma pris som om jag skulle köpt en "street safari" direkt på gatan i Arusha. De var kunniga och seriösa och min Tanzania resa blev ett minne för livet. Skönt med raka svenska puckar i Afrika.

Nils Lager
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8