ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-03, 19:06

Pilhake

Nykomling
Pilhake är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Smile Safari
Hej,

ska åka till Kenya i mars-08. Undrar om någon kan ge mig tips vad jag och min fru behöver för kläder med på safarin. Ska åka med Apollo, så var det klart!

Vi delar på semestern 4 dgr safari och 10 dgr på Diani Beach.
Svara med citat

Gammal 2007-09-03, 19:30

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Måste säga att ni gjort ett utmärkt semesterval!

När ni är på själva safarin, så kallade "game drive", föreslår jag t-shirt eller skjorta, korta byxor och sandaler eller lätta skor. Gärna en keps också för att skydda mot solen.
På kvällen kan det bli lite kyligt där ute, så ta med en tunn jacka och ett bar långbenta byxor.
Det kan vara så att det finns lite tsetseflugor som ger sig på bar hud (ungefär som bromsar) då är det också skönt med heltäckande kläder.

I övrigt så kommer du se väldigt få kenyaner i shorts och dom vet att vita med shorts = turister. Vill du att säljarna ska vara lite mindre "på" så ta på dig ett par tunna bomullsbyxor när du är ute och traskar
Svara med citat

Gammal 2007-09-04, 10:05

Eslöv

Globetrotter
Eslöv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 6

Standard Safari
Glöm inte att ta med kikare och kamera! Det finns speciellt flytande tvål i flaska (som inte får packas i handbagaget) på apoteket, för handhygienen är viktig. Vi besökte en masaai-by och hade med barnkläder till barnen. De delades ut av vuxna och barnen blev mycket, mycket glada. Kläderna kramades ung. som våra barn gör med mjukisdjur.
Det finns en bok "Safari Kenya" skriven av P-O Johansson med fantastiska bilder och informativ text om de olika djuren. Vi beställde den direkt av författaren genom nätet.
Vår resa med safari och Diana Beach är en av de bästa vi någonsin gjort.
Lycka till! Resan kommer säkert att slå alla era förväntningar.
Svara med citat

Gammal 2007-09-12, 17:33

Gäst

Standard Vi också åka på safari!!
Hej!

Vi ska också åka i Januari till Kenya på safari med solresor 1 vecka i kombination med Zanzibar 1 vecka. Är en drömresa för oss! Blir sååå glad och längtar såå mycke när jag läser de ni skrivit!
Bra tips med flytande tvål..och boken om djuren...ska beställa! Tänkte just på de häromdagen att vi skulle ta å läsa lite om djuren innan. Hade också funderingar kring klädsel,så de fick jag ju svar på! tack!!
Fler som ska åka??? STINA
Svara med citat

Gammal 2009-09-13, 15:54

elsie

Nykomling
elsie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard Safariboken
Citat:
Ursprungligen postat av Eslöv Visa inlägg

Glöm inte att ta med kikare och kamera! Det finns speciellt flytande tvål i flaska (som inte får packas i handbagaget) på apoteket, för handhygienen är viktig. Vi besökte en masaai-by och hade med barnkläder till barnen. De delades ut av vuxna och barnen blev mycket, mycket glada. Kläderna kramades ung. som våra barn gör med mjukisdjur.
Det finns en bok "Safari Kenya" skriven av P-O Johansson med fantastiska bilder och informativ text om de olika djuren. Vi beställde den direkt av författaren genom nätet.
Vår resa med safari och Diana Beach är en av de bästa vi någonsin gjort.
Lycka till! Resan kommer säkert att slå alla era förväntningar.
Safariboken är jättefin. Den finns också hos agnes i Lund.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8