ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-04, 01:00

Mell

Nykomling
Mell är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard två tjejer åka till kap verde?
Min kompis och jag tänker resa någonstans i typ mars och villl prova på något "nytt" ställe och vi har tänkt mycket på någon av öarna i kap verde. Vi har googlat runt ganska mycket men har ändå lite frågor. Kan vi, två 20 åriga tjejer, åka dit utan att behöva känna oss osäkra? vilken ö skulle i så fall vara bäst för oss? Vi vill sola, simma och uppleva en annan kultur och kunna gå ut och dansa lite på nätterna. Vi söker alltså inget villt party ställe men lite nattliv får det gärna finnas.
Någon som vet?

tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2012-02-26, 22:36

PAULO

Nykomling
PAULO är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard
[HEJ!

SYND NI FLYGER SÅ TIDIGT, JAG SKA DIT I AUGUSTI OCH JAG KAN SPRÅKET. HAR SJÄLV ALDRIG VARIT DÄR O FLYGA ENSAM LITE TRÅKIGT...BMWW30@HOTMAIL.COM

MVH PAULOQUOTE=Mell;146949]Min kompis och jag tänker resa någonstans i typ mars och villl prova på något "nytt" ställe och vi har tänkt mycket på någon av öarna i kap verde. Vi har googlat runt ganska mycket men har ändå lite frågor. Kan vi, två 20 åriga tjejer, åka dit utan att behöva känna oss osäkra? vilken ö skulle i så fall vara bäst för oss? Vi vill sola, simma och uppleva en annan kultur och kunna gå ut och dansa lite på nätterna. Vi söker alltså inget villt party ställe men lite nattliv får det gärna finnas.
Någon som vet?

tack på förhand! [/quote]
Svara med citat

Gammal 2012-03-22, 19:27

Gäst

Thumbs up
Hej, jag och min kompis alltså två tjejer som åkte tillsammans kom precis hem från Kap Verde (12-19 mars). Vi kände oss aldrig oroliga att något skulle hända. Centrum är inte så stort på Sal, Santa Maria det finns en huvudgata och där ligger alla barer där det finns folk som samlas. Kan rekommendera Chilout . På barerna blandas lokal befolkning med turister vilket bara är kul då man får uppleva den äkta stämningen på ön. Lokal befolkningen tycker om att dansa mycket. Som två unga tjejer från Sverige får man ganska mycket uppmärksamhet men aldrig så det känns besvärande. Visade man att man tyckte att de blev för närgångna respekterade de detta. Ända negativa är att vissa är påverkade av droger. Många röker på. Vi gick hem från centrum till vårt Hotel Belorizonte ca 500 m flera kvällar. Hotellen har egna vakter och på natten patrullerade de så därför kändes det också tryggt. Vi upplevde ingen kriminalitet befolkningen var mycket trevlig och vill mest bara lära känna en och förstås försöka sälja souvenirer. Jag skulle gärna åka till Kap Verde igen då jag hade en så bra upplevelse där!
Svara med citat

Gammal 2012-04-08, 12:43

lenalof

Standard Några tips kring Kap Verde
Kap Verde är jättefint. Jag åkte dit själv för bara några veckor sen (ingen kunde följa med och jag var supersugen på att sola och bada), och jag gillar bekvämligheten med charterresor men väljer ofta de lite mera udda resemålen. Och Kap Verde faller ju in i den kategorin.

Jag valde Sal för jag tror att Boa Vista kan bli lite VÄL tråkigt. det finns många barer och caféer, men ochså en nattklubb som heter The Pirate eller något som jag inte testade (jag är inte den typen som går själv till nattklubb och sätte rmig i baren.

Kap Verdianerna är trevliga och inte alla pågående eller skrämmande/hotfulla, de som är pågående är invandrare från Gambia och Senegal som kommer till Kap Verde för att sälja souvernirer från "Kap Verde". (En massa afrikanska masker gjorda i träd när det inte finns ett enda träd på ön..... Mao är souvernirena importerade från Senegal).

Jag kände mig aldrig osäker, och jag var ändå själv. Jag är iofs inte 20 längre, men så stor skillnad borde det inte vara. Hoppas jag.

Boka et hotellsom ligger i centrala Santa Maria, man hamnar lätt in the middle of nowhere om man väljer att bo utanför. För mig går gränsen mellan vad som anses som centralt mellan Belarizonte och Odjo d´Agua/Porto Antigo. Jag tycker att allt utanför detta kräver taxi, men självklart är alla olika.

Jag har samlat mina biler och tips kring bl a Kap Verde här: Ladies Abroad: Kap Verde
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8