Kap Verde är jättefint. Jag åkte dit själv för bara några veckor sen (ingen kunde följa med och jag var supersugen på att sola och bada), och jag gillar bekvämligheten med charterresor men väljer ofta de lite mera udda resemålen. Och Kap Verde faller ju in i den kategorin.
Jag valde Sal för jag tror att Boa Vista kan bli lite VÄL tråkigt. det finns många barer och caféer, men ochså en nattklubb som heter The Pirate eller något som jag inte testade (jag är inte den typen som går själv till nattklubb och sätte rmig i baren.
Kap Verdianerna är trevliga och inte alla pågående eller skrämmande/hotfulla, de som är pågående är invandrare från Gambia och Senegal som kommer till Kap Verde för att sälja souvernirer från "Kap Verde". (En massa afrikanska masker gjorda i träd när det inte finns ett enda träd på ön..... Mao är souvernirena importerade från Senegal).
Jag kände mig aldrig osäker, och jag var ändå själv. Jag är iofs inte 20 längre, men så stor skillnad borde det inte vara. Hoppas jag.
Boka et hotellsom ligger i centrala Santa Maria, man hamnar lätt in the middle of nowhere om man väljer att bo utanför. För mig går gränsen mellan vad som anses som centralt mellan Belarizonte och Odjo d´Agua/Porto Antigo. Jag tycker att allt utanför detta kräver taxi, men självklart är alla olika.
Jag har samlat mina biler och tips kring bl a Kap Verde här:
Ladies Abroad: Kap Verde