|
|

2011-09-04, 15:12
|
Reg.datum: dec 2010
Rykte: 0
|
Varit på Kap Verde!?
Hej, vill hemskt gärna ha lite reseberättelser/åsikter om detta resmål av ni som varit där. Funderar på att resa dit i november och känner mig ändå osäker. Läst en del om stället och får intrycket att det går väldigt höga vågor där hela tiden så det försvårar badmöjligheterna?
Snälla, ni som varit där kan väl berätta vad ni tyckte!
|
|
|

2011-09-22, 11:36
|
Reg.datum: jul 2009
|
Vill även jag gärna höra av någon som varit där!
Vi åker hela familjen till Kap Verde och ön Sal i slutet på januari, bor på hotell Odjo d'Agua Hotel.
Planen är att slappa, sola, äta, dricka drinkar och lata oss i allmänhet. För mig och min sambo hägrar även brädsurfing, dykning och kanske lite djuphavsfiske.
Någon som har någon erfarenhet av Sal?
//J
|
|
|

2011-10-04, 11:30
|
|
|
Sal....
2009 reste jag och frugan till Kap Verde och ön Sal. Vi bodde på Riu Funaná utanför Santa Maria och blev mycket nöjda med vår vistelse. Vi hade verkligen en supevecka där man verkligen lugnade ner sig och njöt av nuet med underbar service på hotellet, duktiga massörer samt lättsamma invånare på ön så nu när novembermörkret faller bär det av till Kap Verde igen, denna gång till ön BoaVista. Ser verkligen fram emot att få ligga i solen och fläktas av den varma brisen...
|
|
|

2011-10-05, 15:14
|
|
Tack för svar! :)
Längtar redan nu efter vår vecka i januari!!
|
|
|

2011-10-05, 20:21
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Är det charter tex Fritidsresor som man tar sig till Kap Verde, eller
hur har ni andra bokat ?
Funderar på en resa i mitten av februari i 2 veckor framåt.
|
|
|

2011-10-10, 09:19
|
|
Vi åker..
med fritidsresor. Inte jag som bokat resan och nu i efterhand så är nog just fritidsresor inte så bra att åka med eftersom de verkar vara de enda som mellanlandar på denna resa? Men men ner kommer vi ju iaf! 
//Jenny
|
|
|

2011-10-10, 10:23
|
|
|
Vi åker...
Vi tar även denna gång hjälp av Fritidsresor vid förflyttningen till lugn och ro i solen. När vi besökte Sal så startade resan i Köpenhamn och vi flög direkt till Sal utan mellanlandning. Denna gång väljer vi att besöka ön BoaVista och vi flyger även denna gång ifrån Köpenhamn med Fritidsresor men får mellanlanda på vägen ner då det tydligen är några resenärer som envisas med att besöka Kanariöarna...
Charter med Allinclusive är för oss (det var ju så rackarns bra vid besöket på Sal) det enda tänkbara alternativet då vi är ute efter lugn och ro i solen och med en hög service och kvalité på mat och dryck. Sedan vet jag inte om 2 veckor i totalt lugn passar mig och frugan då vi båda är vana att ha mycket igång både i yrkesliv och på fritiden..... Vi hinner ju bara med att vara borta en vecka om året....
|
|
|

2011-10-10, 10:51
|
|
Fritidsresor flyg?
Hej
Ni som hade åkt med fritidsresor tidigare, hur tyckte ni att flygresan var?
Finns det underhållning i alla sätten och så?
//Jenny
|
|
|

2011-10-10, 13:25
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av jennyflikka
med fritidsresor. Inte jag som bokat resan och nu i efterhand så är nog just fritidsresor inte så bra att åka med eftersom de verkar vara de enda som mellanlandar på denna resa? Men men ner kommer vi ju iaf! 
//Jenny
|
Mellanlandningen betyder väl bara att dom går ner och byter personal genom att arbetstiden annars skulle överskrida max antalet timmar vi får jobba ?
När jag flög till Gambia, gick dom ner i Las Palmas, bytte personal, tog max 20 minuter, alla passagare satt kvar i planet.
|
|
|

2011-10-11, 12:53
|
|
Mellanlandning`
Vet inte om det ska av passagerare eller inte? Men lite dålig planering av dem om det bara är för att byta personal, jag menar det finns ju bra mycket längre flygresor än till Kap Verde 
//J
|
|
|

2011-10-17, 21:04
|
Reg.datum: aug 2008
Rykte: 4
|
Jo, men på de flygplanen finns det utrymmen för kabinpersonalen att vila. Det finns det inte på charterbussarna.
|
|
|

2011-10-19, 13:24
|
|
Aha!
Tänkte inte på det med viloplats  Kanske så det är då. Ska hur som bli riktigt skönt med sol och vila!
//J
|
|
|

2011-10-28, 17:38
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jennyflikka
Hej
Ni som hade åkt med fritidsresor tidigare, hur tyckte ni att flygresan var?
Finns det underhållning i alla sätten och så?
//Jenny
|
Frågar igen
|
|
|

2011-10-28, 18:24
|
Reg.datum: nov 2006
Rykte: 6
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Frågar igen
|
Hejsan!
Jag åkte till Kap Verde för några månader sen med TUIFly Nordics 757a (TUIfly Nordic) och jag tyckte att det fungerade bra. Det är en ganska lång flygresa, men det är värt det! Till vintern kommer Fritidsresor att flyga med 737a, ett mindre flygplan och göra en mellanlandning på Kanarieöarna för att sedan flyga vidare. Det finns tv-skärmar på taket, men inte i stolsryggen framför en. Det är på 767an det gör det, och det planet är tyvärr för stort för att landa på Kap Verde så därför kan Fritidsresor inte flyga dit med den.
Kap Verde är underbart!
Ha en trevlig helg!
|
|

2011-11-07, 14:41
|
|
TACK!!!
För svar
|
|
|

2011-12-20, 08:29
|
|
|
Varit på Kap Verde
Förra året var vi på ön Boa Vista, 2 veckor. Åker dit nu igen för 2 veckors sol, bad och god mat. Jag och min man har åkt på många resor men detta är första gången vi väljer att åka tillbaka efter ett år. Det var helt underbart. OK, det blåste men det vara bara skönt eftersom deet var ca 26-27 grader hela tiden. Stora vågor och badförbud men poolområdet där vi bodde var så stort och bra. En riktigt "slapparresa". Maten det bästa någonsin. Åker med Fritidsresor, helt ok.
|
|
|

2012-04-08, 12:51
|
|
|
 |
|
 |
|
 |