ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-12, 18:29

Lennart

Nykomling
Lennart är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard Kap Verde kontra Thailand
Hej!
Har varit i Thailand nu några vintrar, men är sugen på lite andra länder.
Hittade ögruppen Kap Verde som ser intresant ut. Min fråga är, har någon vart i båda de länderna och kan jämföra för och nackdelar. Gissar att Thailand har mera av sevärdheter och shopping, Kap Verde är kanske mer rofyllt, kanske inga långa rader av solstolar o dyl. Svar emotses.
För övrigt kan ni kolla på min hemsida där jag lagt ut lite resebilder, den är inte uppdaterad för tillfället men lägger in flera resor under sommaren, klicka här: Resebilder
Senast redigerad av Lennart den 2011-07-23 klockan 08:58.
Svara med citat

Gammal 2011-08-05, 00:36

Tigrella

Nykomling
Tigrella är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard kap verde = no stress
Har inte sj besökt thailand men varit på kap verde i vintras med fritidsresor, på ön sal.
Mottot är no stress och det fylls verkligen in, ingen tid är viktigt, flyget hem gick för tidigt, vi missade en utflykt. I övrigt en underbar plats, 28 grade varmt, inte så fuktig som jag uppfattar thailand och lagom många utflykter. ett fattigt land med jobbigt gatuföräljare. De stora allinclusive hotellen avskilda från resten "av världen". I byarna ser man fattigdomen tydligt.
Om man har små barn rekomenderas inte riu funanas strand i santa maria völdigt HÖGA vågor som lätt drar med sig en vuxen människa.
I övrigt värd pengarna. och ett nytt annorlunda alternativ till andraplatser. MVH Sara
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 17:29

robertuppsala

Nykomling
robertuppsala är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
hej,

Blev det öarna för dig och i så fall vad blir betyget?

mvh/
Robert
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8