|
|

2008-11-25, 22:09
|
|
|
Funanas hämnd..
Hej,
Har precis kommit tillbaka efter en vecka på clubhotel Riu Funana och vi håller precis på att återhämta oss. Tyvärr inte från den underbara bröllopsresa vi tänkt oss, utan för att jag, min fru och min son blev matförgiftade vid olika tillfällen på detta all inclusive-ställe. Vi var verkligen inte ensamma om detta heller, utan det var många som man såg eller hörde som också blev sjuka. Synd, för klimatet nu (slutet av november) var kanon och stället helt ok. Windsurfingen ska vara grym, dykningen ok och det var fin pool på området. Men det hela blev inte riktigt som vi tänkt oss och jag kan tyvärr inte rekommenderar detta. Det vore en sak om det bara var vi som var lite känsliga, men det var så många mer att det inte kan vara en slump..
|
|
|

2008-11-25, 22:33
|
Reg.datum: nov 2008
Rykte: 0
|
Tack för "tipset",
tyvärr vågar vi nu inte ta kap verde.
Vi har precis som er den teorin att det skall vara säkert med all include, men det verkade ju ej gälla där. Tråkigt för er, (kolla med försäkring om ni kan få någon ersättning , till ny resa).
mvh
|
|
|

2008-11-30, 19:51
|
|
|
Riu Funana
Citat:
Ursprungligen postat av inge
Tack för "tipset",
Vi har precis som er den teorin att det skall vara säkert med all include, men det verkade ju ej gälla där. Tråkigt för er, (kolla med försäkring om ni kan få någon ersättning , till ny resa).
mvh
|
Hejsan!
Jag och min kille var där nu under samma period. Vi blev inte alls magsjuka!!!! Vi åt också på samma hotell, träffade många som INTE blivit magsjuka. Man ska inte undvika att resa dit bara för att man hör om någon eller några som blivit magsjuka, för det kan hända var som helst i världen där det dukas upp en buffé på ett hotell!!
Hotellet, och maten och vistelsen var helt suverän och vi kommer att åka tillbaka igen!!! En av de bästa platser som jag semestrat på genom åren :-)
|
|
|

2008-12-02, 22:09
|
|
|
Hejsan
Åker själv till kap verde nu i december och har kollat upp lite om ön Sal specifikt,
Det e finns inte så jätte mycket att göra men det jag har hittat inom aktivitets sidan är, Dyka, Fiska och surfa. Vet inte med er som åker med familj, men jag åker med en vän och efter som i är unga så ska vi definitivt dyka och surfa, och har ni inte dykt innan så rekomenderar jag det varmt, det e en härlig upplevelse och i såna vatten så kommer man verkligen att njuta av sin semester. För er som gillar natur så ska det även finnas utflykter, och för er som gillar spriten så behöver ni inte vara oroliga, Vilken semesterplats har inte barer
|
|
|

2008-12-12, 13:33
|
|
|
Jag och min sambo var till Kap Verde 2 veckor i slutet av november. Första veckan bodde vi på ön Boavista och all inclusive hotellet Riu Karamboa - FANTASTISKT!!!!! God mat och stort urval att välja mellan. Rekommenderar vi!!!! Andra veckan på ön Sal var inte lika bra....men det finns program från morgon till kväll om man vill ha program.
|
|
|

2008-12-13, 18:01
|
|
|
vad kostar det?
Jag och min sambo ska åka till KapVerde, SAL över jul och nyår.
Funderar på hur mycket Euro man behöver ta med sig för en två veckors resa till Kap Verde.
Är det någon som vet hur det är med Visa kort, kan man betala med kortet, eller är det inte att rekommendera?
Vi åker genom fritidsresor, jag antar att de har utflykter till de andra öarna, men ska man åka med dem, eller rekommenderar ni att åka med någon lokal rese arrangör istället?
Är det någon som vet vad resorna till de andra öarna kostar?
Vill även ut och fiska någon dag, är det någon som har något att rekommendera, priser på detta?
Även andra utflykter, någon som rekommenderar någon speciell utflykt? Priser på dessa?
|
|
|

2009-01-07, 17:23
|
|
|
Snorkling?
Hej!
Vet någon om det går att snorkla runt Santa Maria? Jag och min fru har dykcert, men barnen vill ju kunna snorkla lite!
|
|
|

2010-02-10, 11:48
|
Reg.datum: feb 2010
|
Fantastiskt
Vi har också just kommit hem från Riu karamboa på Boavista och är supenöjda med allt! Mat, bad, sol, hotellrum, personal.....allt!
Vi hyrde bil en dag och åkte på väldigt skumpiga grusvägar ner till Sta Monica stranden - hyr 4-hjuling i stället om ni inte vill skaka - stranden är underbar och det är intressant att se växter och fåglar efter vägen  Samt naturens skiftningar - även om det mesta är sand.
Vi var också in till Sal Rei som gick fort att utforska.
|
|
|

2011-12-04, 11:00
|
Reg.datum: dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av inge
Tack för "tipset",
mvh
|
Satt lusläste lite granna om K.-V. då jag hade funderingar på att ta mig dit ..men vet ej....Tips förutom All incl..?
Nu har mitt inlägg egentligen inget med K.V. att göra. MEN däremot all incl. som jag är emot alltid!
Just pga. risken att bli magsjuk är mycket större på dessa all incl. än andra ställen där mat tillagas direkt på plats..
Tänkt er logiken i de hela på all incl., mat tillagas, väntas på att hungriga gäster ska äta upp den, varmt ute , varmt inne, mat kanske står framme i flera timmar...så där har ni ekvationen i de hela...
Ok kanske inte alla blir magsjuka de så sant. men de jag rek. är att äta på ortens platser, gärna där invånarna själv äter. Har alltid funkat för mig på de platser jag vart på, dock som sagt har ej vart på K.P ....
|

2012-01-01, 19:52
|
|
|
Kap verde
Hejsan!
Jag och min familj ska åka till Kap Verde om en vecka, en läkare sa till oss att man bara behöver dricka dukoral om man mellanlandar på fastlandet. Är det mycket magsjuka? vi brukar inte bli magsjuka!
Tycker det ska bli super skoj! finns det någon grönska på ön? odlar dom frukt någon stans?
// en vecka kvar!!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|