ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-27, 17:05

HARRTA

Standard Tisalaya Park, Maspalomas. Objektiva åsikter efterfrågas!
Hejsan!

Vi är ett grabbgäng på fem stycken som tänkte bo på Tisalaya Park i Maspalomas. Det vi undrar över är om vi kommer behöva ta taxi/buss in till centrumkärnan, dvs Playa del inglés. Vi hade nämligen tänkt att spendera våra kvällar runt omkring diverse köpcentrum som t.ex. Kasbah då de flesta barer/klubbar ligger vid området. Generella åsikter kring hotellet i sig uppskattas även!
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 23:29

Bumpen

Medlem
Bumpen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av HARRTA Visa inlägg

Hejsan!

Vi är ett grabbgäng på fem stycken som tänkte bo på Tisalaya Park i Maspalomas. Det vi undrar över är om vi kommer behöva ta taxi/buss in till centrumkärnan, dvs Playa del inglés. Vi hade nämligen tänkt att spendera våra kvällar runt omkring diverse köpcentrum som t.ex. Kasbah då de flesta barer/klubbar ligger vid området. Generella åsikter kring hotellet i sig uppskattas även!
Hej!

Jo ni måste nog ta en taxi eller buss. Ert hotell ligger rätt högt upp i MasPalomas. Men ni har bara en kortväg ut till storgatan (GC-500) som leder mot PDI. Och alla bussar går in till bussstn i PDI. Sen passerar många av dom Kasbah! Som är mitt Mekka i PDI. Själv så brukar jag vara på Hårdrockspuben Turbo. Som ligger i den äldre delen av CC Kasbah. Men i ska vell vara i CC Plaza Nere i gropen där alla discon ligger?

Men tänk på att Taxi nästan är gratis på på Kanarieöarna! Jag tror det kostar höst 4€ (ca 38Kr)för en enkelresa!

Ha en skön resa!

Ni har gångavstånd till både Markanaden i San Fernando om ni går lite snett vänster upp mot bergen. Och sen har ni CC Farao 2 Om ni går över storvägen (GC-500) och går lite åt höger! Där finns det lite matställen, några butiker och ett stort supermarket och några pubar! Och senast jag var där fanns det en Minigolf där ni kan mäta era krafter

Och här har ni en länk till bussbolaget på Gran Canaria! Så ni kan hitta tider och vart dom går

[url="http://www.globalsu.net/index.php"]
Senast redigerad av Bumpen den 2011-12-29 klockan 23:39.
Svara med citat

Gammal 2011-12-30, 18:21

Gäst

Standard
Tack så hemskt mycket för det detaljerade svaret, uppskattas enormt!
Svara med citat

Gammal 2011-12-30, 23:29

Bumpen

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Tack så hemskt mycket för det detaljerade svaret, uppskattas enormt!
Så lugnt så! Men komihåg att besöka TurboPub en liten lokal men så mycket kärlek!

Den ägs av tre bröder! Som ägt den från start! Ni skulle nog behöva behövt ta ett besök till Aqualand. Och det stället ligger nog i samma prisbild på en taxi som till PDI!

Har ni några frågor så ställ dom!

//Bumpen!

Ackta er för bottenvåningen på CC Yumo om ni har Gay skräck!
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 08:46

HARRTA

Standard
Tack tack, det ska läggas på minnet Jag tänkte även höra om du eller någon vet ifall det går lokalbussar från flygplatsen till Maspalomas? Vi har nämligen tänkt att skippa busstransfern till/från hotellet då vi tycker det är lite dyrt. Därför undrar vi hur priserna ligger till med lokalbussar alternativt taxi från flygplatsen till Maspalomas, tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 13:41

Bumpen

Medlem

Standard
Här har ni 5 bussar som går från flygplstsen till MasPalomas. Och dom här går förbi där ni bor!

Linje 5 http://www.globalsu.net/lineas/linea5.pdf

Linje 66 http://www.globalsu.net/lineas/linea66.pdf

Och det kostar ca: 4€ enkelresa med buss

Men jag tippar att en stor taxi kostar ca 10-15€ Så det skulle ju bli billigare för er! Och dom kommer ni ju ända fram till hotellet!
Senast redigerad av Bumpen den 2012-01-02 klockan 18:23.
Svara med citat

Gammal 2012-01-02, 19:08

HARRTA

Standard
Låter superbra, tack så jättemycket för all hjälp! Du borde bli reseledare
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8