Citat:
Ursprungligen postat av HARRTA
Hejsan!
Vi är ett grabbgäng på fem stycken som tänkte bo på Tisalaya Park i Maspalomas. Det vi undrar över är om vi kommer behöva ta taxi/buss in till centrumkärnan, dvs Playa del inglés. Vi hade nämligen tänkt att spendera våra kvällar runt omkring diverse köpcentrum som t.ex. Kasbah då de flesta barer/klubbar ligger vid området. Generella åsikter kring hotellet i sig uppskattas även!
|
Hej!
Jo ni måste nog ta en taxi eller buss. Ert hotell ligger rätt högt upp i MasPalomas. Men ni har bara en kortväg ut till storgatan (GC-500) som leder mot PDI. Och alla bussar går in till bussstn i PDI. Sen passerar många av dom Kasbah! Som är mitt Mekka i PDI. Själv så brukar jag vara på Hårdrockspuben Turbo. Som ligger i den äldre delen av CC Kasbah. Men i ska vell vara i CC Plaza

Nere i gropen där alla discon ligger?
Men tänk på att Taxi nästan är gratis på på Kanarieöarna! Jag tror det kostar höst 4€ (ca 38Kr)för en enkelresa!
Ha en skön resa!
Ni har gångavstånd till både Markanaden i San Fernando om ni går lite snett vänster upp mot bergen. Och sen har ni CC Farao 2 Om ni går över storvägen (GC-500) och går lite åt höger! Där finns det lite matställen, några butiker och ett stort supermarket och några pubar! Och senast jag var där fanns det en Minigolf där ni kan mäta era krafter
Och här har ni en länk till bussbolaget på Gran Canaria! Så ni kan hitta tider och vart dom går
[url="http://www.globalsu.net/index.php"]