ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-21, 20:53

SaxKakan

Standard Lugnt ställe för barnfamilj på Gran Canaria?
Vi är en familj som funderar på att åka till GC om ett år ungefär, när vår yngste son är 1 år och den äldre är 4. Vi skulle vilja åka till ett mysigt, lugnt ställe på GC som även är barnvänligt. Kan alltså absolut tänka oss en mindre ort, kanske tom inåt ön. Undviker helst de stora hotellkomplexen men vill gärna ha barnpool på hotellet.

Tips, någon?
Svara med citat

Gammal 2012-01-24, 14:14

Gäst

Standard Puerto de mogan
Finns bara ett ställe, enligt min mening och det är Puerto de Mogan. Ligger förbi de stora turistorterna. Fin miljö för både barn och föräldrar. Lungt tempo. Fin liten strand nere i byn. Helmysig fiskehamn med bra restuaranger. Vi bodde på Cordial mogan valle, ett bra familjehotell med olika typer av pooler. Passar både barnfamiljer och lite äldre.(Vi tillhör den senare kategorin). 10-15 min gångväg till byn och stranden i lagom tempo. Har varit där 2ggr, 2010 och 2011.
En nöjd Moganresenär.
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 10:09

Libra

Nykomling
Libra är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Smile Maspalomas
Jag tycker att Club Maspalomas I i Maspalomas är perfekt om man har mindre barn. Ett lugnt ställe med stor gräsmatta och 3 pooler. Där går det bussar både till stranden i Maspalomas och in till Playa del Ingles som är gratis.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8