Efter 13 raka jan/Feb resor till kanarieöarna så blir det Thailand i vinter. Men jag lär nog återvända till Holmarna! Jag tycker kanarieöarna har något som passar alla!
Puerto Del Carmen på Lanzarote var trevligt med mörka härliga mörka stränder. Party in på småtimmarna var också

Sen finns ju Playa Blanca för barnfamiljerna. Och helt otroligt mycket att se på den mysiga ön!
Sen var Playa Las Americas på Teneriffa trevligt med fina stränder med mycket pubar och matställen. Men saknade stora köpcentrum som på GC. Sen tyckte jag Puerto De La Cruz på nordvästsidan var som ett litet LP. Många små treviga matställen, torg och gränder
Sen har vi ju Gran Canaria som jag varit mest på. Las Palmas är ju en mullrande storstad som har ALLT. Dit brukar jag resa när jag åker själv för det finns så mycket att se och göra. Las Canteras stranden som ligger nästan mitt i staden är kanon. Men som sagt är ju vädret lite svängigare där. Många brukar ta en dagstur till LP när dom bor på sydsidan.
Bahia Feliz tycker jag passar barnfamiljer bäst- Men lite för litet och avsides för mej

Playa Del Ingles har jag besökt mest. Med sina 100 barer och 150 matställen är det nog mekkat för livsnjutare?

Stranden är trevlig för långa promenader men är tråkig att bada för det blåser så in i *
Sen har ju San Agustin sitt lugn. Många trevliga matställen med Mälaren som top of the line! Jätte trevlig personal och billig ocg god mat! Stranden med märk sand är också bra. Men lite för lugnt för mej på natten
Men åker jag till GC för att mest bada och ha det varmt och skönt. Blir det garnaterat Puerto Ricodalen eller någon av orterna runt den. Och jag tycker dom 3 bästa stränderna ligger där Anfi, Putte och Amadores. Jag var i PR på min första resa till GC 1999. Och kom tillbaks i vintras efter 12 år. Och jag tycker fortfarande att man äter godast och billigast i PR. Om man nu inte räknar in LP.
Hoppas jag nu har lockat någon att besöka Kanarieöarna i vinter

Och kanske prova något annat resmål en det vanliga!