ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-15, 13:00

Bumpen

Medlem
Bumpen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard Kanarieöarna har något för alla! :)
Efter 13 raka jan/Feb resor till kanarieöarna så blir det Thailand i vinter. Men jag lär nog återvända till Holmarna! Jag tycker kanarieöarna har något som passar alla!

Puerto Del Carmen på Lanzarote var trevligt med mörka härliga mörka stränder. Party in på småtimmarna var också Sen finns ju Playa Blanca för barnfamiljerna. Och helt otroligt mycket att se på den mysiga ön!

Sen var Playa Las Americas på Teneriffa trevligt med fina stränder med mycket pubar och matställen. Men saknade stora köpcentrum som på GC. Sen tyckte jag Puerto De La Cruz på nordvästsidan var som ett litet LP. Många små treviga matställen, torg och gränder

Sen har vi ju Gran Canaria som jag varit mest på. Las Palmas är ju en mullrande storstad som har ALLT. Dit brukar jag resa när jag åker själv för det finns så mycket att se och göra. Las Canteras stranden som ligger nästan mitt i staden är kanon. Men som sagt är ju vädret lite svängigare där. Många brukar ta en dagstur till LP när dom bor på sydsidan.
Bahia Feliz tycker jag passar barnfamiljer bäst- Men lite för litet och avsides för mej
Playa Del Ingles har jag besökt mest. Med sina 100 barer och 150 matställen är det nog mekkat för livsnjutare? Stranden är trevlig för långa promenader men är tråkig att bada för det blåser så in i *

Sen har ju San Agustin sitt lugn. Många trevliga matställen med Mälaren som top of the line! Jätte trevlig personal och billig ocg god mat! Stranden med märk sand är också bra. Men lite för lugnt för mej på natten

Men åker jag till GC för att mest bada och ha det varmt och skönt. Blir det garnaterat Puerto Ricodalen eller någon av orterna runt den. Och jag tycker dom 3 bästa stränderna ligger där Anfi, Putte och Amadores. Jag var i PR på min första resa till GC 1999. Och kom tillbaks i vintras efter 12 år. Och jag tycker fortfarande att man äter godast och billigast i PR. Om man nu inte räknar in LP.

Hoppas jag nu har lockat någon att besöka Kanarieöarna i vinter
Och kanske prova något annat resmål en det vanliga!
Svara med citat

Gammal 2011-12-15, 20:27

Gäst

Standard
Jag säger som Hasse Alfredsson, Kanarieholmarna är blaha blaha, verkligen. Du ska nog passa dig för att åka till Thailand för då blir du troligen totalt blassé på holmarna sen, går inte att jämföra, det är som en slumkvart mot paradiset.
Ha nu en TREVLIG och SKÖN smester i ett makalöst land.
Svara med citat

Gammal 2011-12-16, 08:59

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Man kan ju tillägga att Kanarieöarna har en fantastisk natur om man vill se sig om, perfekt för vandring t.ex. Highway One i USA kallas världens vackraste väg, det finns vägar på Kanarieöarna som jag skulle säga är minst lika vackra.

Åker personligen hellre tillbaka till Kanarieöarna än Thailand, finns fördelar med båda och Thailand är intressant på många sätt och man bör absolut uppleva det också, men vi såg och upplevde mer nackdelar med Thailand än Spanien. Man gillar ju olika saker och man kan inte säga att något är bättre eller sämre för någon annan.

Gammal 2011-12-16, 18:04

Bumpen

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag säger som Hasse Alfredsson, Kanarieholmarna är blaha blaha, verkligen. Du ska nog passa dig för att åka till Thailand för då blir du troligen totalt blassé på holmarna sen, går inte att jämföra, det är som en slumkvart mot paradiset.
Ha nu en TREVLIG och SKÖN smester i ett makalöst land.
Tack för det!

Vi är ju 5 stycken grabbar som åker. Och många viljor vart vi ska åka i Thailand. Om jag fått välja själv skulle vi lämnat bkk redan på morgonen vi landat. Och flygit inrikes ner till öarna i sydöstra delen av Thailand.

bkk och Pattaya är nog rätt trevligt att uppleva. Men alla glädjeflickor och vad det medför lockar inte mej

Vår plan är 2 nätter i bbk i början och slutet av resan. 3 nätter bokat i Pattaya efter dom 2 nätterna i bkk. Sen hoppas jag att vi tillbringar resten av tiden så långt från turistgettona vi kan komma
Svara med citat

Gammal 2011-12-16, 19:59

Bumpen

Medlem

Standard
Men sen måste jag ju försvara kanarieöarna!

Såklart är det dyrare än Thailand. Men det är billigare än Svenskarna tror det är!
När jag åker 2 veckor till kanarieöarna brukar det kosta mej runt 14 000 kr totalt med ALLT! Och någon tusenlapp mindre när jag åker själv.
Nu kostar bara resan och boendet ca 14 000Kr när jag åker till Thailand

Sen finns det så mycket mer en turistorterna på sydsidan på öarna!

Lanzarote har nog många missat! Cesar Manrique Lanzarote: César Manrique konstnären och livsnjutaren har satt sin prägel på ön. Dom flesta hus får bara vara högst 2 våningar. Och vara vita med gröna eller blåa detaljer! Och den mörka lavasands stränderna är kanon. Sen är nästan alla vägar kantade med vita stenar!

Uppe i bergen på GC och Teneriffa är det kargt och jätte fint. Och det finns utsiktsplatser (Miradorer) överallt
Sen har både Tenriffa och GC olika skepnader! Väst och nordväst sidorna har en blomstrande prakt. Och västsidorna karga och torra. Medans sydsidan är varm och trevlig. Och då är det som en svenska högsommar och inte FÖR varmt och fuktigt som det är i Thailand!

Kolla gärna på mina bilder och filmer som jag har från mina resor till härliga kanarieöarna!

Panoramio - Photos by bumpen

Bumpen66s kanal - YouTube
Svara med citat

Gammal 2011-12-16, 22:27

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Kanarieöarna för alla
Att jämföra Thailand med Kanarieöarna är inte så lätt...Svårt att jämföra olika turistländer överhuvudtaget. Vi har alla olika krav och önskemål när vi åker utomlands, huvudsaken är väl att vi själva blir nöjda med vår utlandsvistelse.
Var själv i Thailand för 20 år sedan och tyckte det var fantastiskt då, har sedan inte blivit av att vi återvänt, har upplevt andra delar av världen istället. Vid den tiden undrade folk varför vi åkte till ett land som Thailand, idag är det väl ett av de de vanligaste resmålen för svenskar.

...Kanarieöarna är helt OK om man vill ha värme, sol, vandra och hyra bil och åka runt och se det bästa av öarna, har besökt både Lanzarote, Gran Canaria, Fuerteventura, Teneriffa - alla har väl något som är värt ett besök, det beror på vad man söker. La Gomera vill jag också testa, för att vandra och uppleva naturen där. Kanske tycker att Lanzarote hade mest charm, annorlunda ö med mycket att se och uppleva! Även Fuerteventura var trevligt med underbara stränder, Jandia bästa orten där att bo i tyckte vi.

Har ej varit på Kanarieöarna på många år, men nu åker vi tillbaka till den enda staden jag tycker är mysig där - Puerto Mogan. Tyckte annars att de flesta turistorter där var fula och väl turistiska. Även Puerto Mogan är turistiskt men ändå lite gulligare och trevligare med den fina hamnen och de låga vitkalkade husen med härlig blomsterprakt överallt. Sedan finns det många sevärda turer att göra med bil - vilket vi alltid gör. Missade också Las Palmas förra gången, men har nu förstått att den staden verkligen är värt ett besök, så dit ska vi denna gång.

Här kan du läsa mer på min reseblogg om Fuerteventura desires

Lanzarote desires

Teneriffa desires
Senast redigerad av desires den 2011-12-16 klockan 22:31.
Svara med citat

Gammal 2011-12-17, 02:45

Bumpen

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av desires Visa inlägg

Att jämföra Thailand med Kanarieöarna är inte så lätt...Svårt att jämföra olika turistländer överhuvudtaget. Vi har alla olika krav och önskemål när vi åker utomlands, huvudsaken är väl att vi själva blir nöjda med vår utlandsvistelse.
Var själv i Thailand för 20 år sedan och tyckte det var fantastiskt då, har sedan inte blivit av att vi återvänt, har upplevt andra delar av världen istället. Vid den tiden undrade folk varför vi åkte till ett land som Thailand, idag är det väl ett av de de vanligaste resmålen för svenskar.

...Kanarieöarna är helt OK om man vill ha värme, sol, vandra och hyra bil och åka runt och se det bästa av öarna, har besökt både Lanzarote, Gran Canaria, Fuerteventura, Teneriffa - alla har väl något som är värt ett besök, det beror på vad man söker. La Gomera vill jag också testa, för att vandra och uppleva naturen där. Kanske tycker att Lanzarote hade mest charm, annorlunda ö med mycket att se och uppleva! Även Fuerteventura var trevligt med underbara stränder, Jandia bästa orten där att bo i tyckte vi.

Har ej varit på Kanarieöarna på många år, men nu åker vi tillbaka till den enda staden jag tycker är mysig där - Puerto Mogan. Tyckte annars att de flesta turistorter där var fula och väl turistiska. Även Puerto Mogan är turistiskt men ändå lite gulligare och trevligare med den fina hamnen och de låga vitkalkade husen med härlig blomsterprakt överallt. Sedan finns det många sevärda turer att göra med bil - vilket vi alltid gör. Missade också Las Palmas förra gången, men har nu förstått att den staden verkligen är värt ett besök, så dit ska vi denna gång.

Här kan du läsa mer på min reseblogg om Fuerteventura desires

Lanzarote desires

Teneriffa desires
Desires hoppas du får in ett besök i LP. Allting är på spamska som i verkliga livet. Inga skyltar och menyér på svenska eller engelskia UTAN på Spanska Men det är långa avstånd i staden. Så ta er inte vatten över huvudet! Antingen tar ni turistbussen eller så åker ni taxi eller buss mellan ställena. Annars får man jobbigt att upplaeva allt!

Mina favoriter i LP är Doramas parken och härliga Las Canteras! Men som jag sa ta det lungt och upplav LP. Det är ju en storstad och lite bullrikt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8