ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-19, 16:58

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard Club Maspalomas 1
Har bokat Gran Canaria och Club Maspalomas 1 avresa den 27 januari, någon som varit där nyligen och har nåt gott att säga om det ?
Vilka gäster finns där, äldre, yngre, familjer, skandinavier ??

Antar att vädret kan vara osäkert, men lite ledigt och bättre väder än hemma gissar jag :-)
Svara med citat

Gammal 2011-12-14, 02:08

Bumpen

Medlem
Bumpen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Har bokat Gran Canaria och Club Maspalomas 1 avresa den 27 januari, någon som varit där nyligen och har nåt gott att säga om det ?

Antar att vädret kan vara osäkert, men lite ledigt och bättre väder än hemma gissar jag :-)
Hej!

Jag har inte varit där nyligen men 2003 hamnade jag där på en sistaminuten. Och förmodligen har det ändrats lite? Men ingen annan verkar ju ha varit där så jag säger hur jag upplevde det

+
¤ Det fanns både frukost och Middagsbuffé. Och den var både god och till ett bra pris. Middagsbuffén hade olika teman hela veckan.

¤ Bankomat

¤ Liten affär

¤ Trevlig poolbar men med kall pool

¤ Små mysiga bungalows med 4 lägenheter i varje

¤ Endast ett par minuters gångväg till CC Farao 2. Där fanns det en livsmedelsaffär, Skapliga matställen, Café, Pubar och en minigolfbana

-

¤ Det enda jag tyckte inte var bra. Var att sängarna var gjuten upp från golvet. Så fukten kröp upp genom gjutningen så när man vaknade var det kallt och fuktigt i sängen.

Men som sagt var det ett tag sedan. Och det har förmodligen ändrats lite grann under den tiden! Men hoppas jag hjälpte dej något

//Benny Alias Bumpen
Svara med citat

Gammal 2011-12-14, 10:17

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:

Har inte bott på det hotellet men i stort tyckte vi Maspalomas var en tråkig turistort (som de andra orterna i söder på ön, inget spanskt alls.
Tänk på att stranden i Maspalomas spolats bort och det är som ett stenbrott där, vi var där och tittade i våras och man kände knappt igen det :-(

Gammal 2011-12-14, 20:39

Oneway

Världsvan

Standard
Tusen tack för svar - båda två :-)

Jag kollade bilder på sängarna och det ser ut så fortfarande.
Låter som man ligger på nåt stenhårt och kallt ? :-)
Skall kolla den saken med Ving, om dom har nåt att säga om det.

Låter tråkigt gällande stranden i Maspalomas ! !
Jag har varit mycket på sydsidan, sist för 3 år sedan, har det hänt så mycket sen dess?

Håller med det är inte så spanskt, första gången jag var där var 1975, lite annat då :-)
Senast redigerad av Oneway den 2011-12-14 klockan 20:43.
Svara med citat

Gammal 2011-12-14, 22:20

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Tusen tack för svar - båda två :-)

Jag kollade bilder på sängarna och det ser ut så fortfarande.
Låter som man ligger på nåt stenhårt och kallt ? :-)
Skall kolla den saken med Ving, om dom har nåt att säga om det.

Låter tråkigt gällande stranden i Maspalomas ! !
Jag har varit mycket på sydsidan, sist för 3 år sedan, har det hänt så mycket sen dess?

Håller med det är inte så spanskt, första gången jag var där var 1975, lite annat då :-)
Ja stranden har eroderat kraftigt under stormar vintrarna 2010 och 2011. Se mer här Maspalomas Things To Do - Attractions & Must See - VirtualTourist
Senast åkte vi till Las Palmas, det var helt fantastiskt, kanonstränder i stan, massor att titta på, bra shopping, restauranger mm. går inte att jämföra med turistorterna, en levande spansk stad! Dessutom nära att göra utflykter till små städer som Firgas, Aruchas, Terror, o.s.v.

Gammal 2011-12-15, 08:28

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan Visa inlägg

Ja stranden har eroderat kraftigt under stormar vintrarna 2010 och 2011. Se mer här Maspalomas Things To Do - Attractions & Must See - VirtualTourist
Senast åkte vi till Las Palmas, det var helt fantastiskt, kanonstränder i stan, massor att titta på, bra shopping, restauranger mm. går inte att jämföra med turistorterna, en levande spansk stad! Dessutom nära att göra utflykter till små städer som Firgas, Aruchas, Terror, o.s.v.
Tack för mycket intressant info, fruktansvärt med stranden, jag hade ingen aning om detta. Ser inte alls trevligt ut längre.

Skall nog ta och kika på Las Palmas lite mer, men är det inte så att det är soligare på sydsidan, mitt mål med resan är att kunna fånga så mycket sol som möjligt.
Eller möjligtvis Puerto Rico, Puerto de Mogan kan vara trevligt i slutet av januari.
Svara med citat

Gammal 2011-12-15, 12:23

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Tack för mycket intressant info, fruktansvärt med stranden, jag hade ingen aning om detta. Ser inte alls trevligt ut längre.

Skall nog ta och kika på Las Palmas lite mer, men är det inte så att det är soligare på sydsidan, mitt mål med resan är att kunna fånga så mycket sol som möjligt.
Eller möjligtvis Puerto Rico, Puerto de Mogan kan vara trevligt i slutet av januari.
Vi var i Las Palmas i slutet av Februari, hade sol varje dag men en kraftig regnskur en stund en dag och ett par mindre skurar under dessa två veckor, tempen var 20-28 i skuggan. Den stora fördelen är om det skulle bli dåligt väder, som det kan bli var som helst, så finns så mycket annat att göra, det är trots allt en stad något större än Malmö.
Personligen gillar vi inte alls turistghettona, Mogan ser ju prydligt och fint ut, men det kändes som kulisser, helt byggt för turism, det lilla som finns ser man på ett par dagar. Tycker det mest är beklämmande att se massturismen på dessa orter, ingenting spanskt finns inte ens mat, turister som sitter i bar överkropp och äter, skränar o.s.v respektlöst mot andra , inte minst lokalbefolkningen som faktiskt har helt andra vanor och stil. Se t.ex. i Las Palmas på söndagarna när familjerna klär upp sig och går ut. Vissa älskar ju att åka ner och lägga sig på en turistort, då är det superbra, men det är inte för oss, vill ha ut lite mer av våra semestrar.

Gammal 2011-12-16, 07:26

Oneway

Världsvan

Standard
Det genuina är svårt att finna på resmålen som charterbolagen visar upp, det är ju bara hotellgetton.
Alltid trevligt att söka på egen hand och finna små pärlor.

Jag håller med dig, att se turister skräna och bete sig, då skäms jag.
Var finns respekten och vetskapen hur man beter sig när man tex går och äter lunch, såklart man klär på sig, vett o etikett.

Skall kolla runt lite mer nu, tror jag får välja bort Maspalomas, denna gång.
Svara med citat

Gammal 2011-12-27, 15:18

Libra

Nykomling
Libra är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Smile Vi med...
Vi ska också bo på Club Maspalomas. Åker dit med Ving den 28 januari. Ska bli intressant. Ser så mysigt ut på bilderna. Vi brukar åka till Kanarieöarna vid denna tid och tycker vädret brukar vara lagom, inte för varmt, inte för kallt. Kanske något kyligt i vattnet ibland för att bada, badkruka som jag är.
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 18:02

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Libra Visa inlägg

Vi ska också bo på Club Maspalomas. Åker dit med Ving den 28 januari. Ska bli intressant. Ser så mysigt ut på bilderna. Vi brukar åka till Kanarieöarna vid denna tid och tycker vädret brukar vara lagom, inte för varmt, inte för kallt. Kanske något kyligt i vattnet ibland för att bada, badkruka som jag är.
Ni får gärna berätta hur det var, jag har avbokat min resa som var planerad till 27 januari, kanske kan åka lite senare i februari.

Men trevligt om du/ni rapporterar er upplevelse :-)

Hoppas ni får en trevlig resa och vistelse !
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 09:57

Libra

Nykomling
Libra är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Cool Blogg
Hej!
Vi hade det fantastiskt skönt i Maspalomas.
Kika gärna in på min blogg för att se hur vi hade det.

Roliga resor
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8