|
Jobba i Gran Canaria hösten/vintern 2011
|

2011-08-20, 11:37
|
|
|
Jobba i Gran Canaria hösten/vintern 2011
Hej.
Jag är en 23 årig tjej som är grymt sugen på att dra från kalla, tråkiga Sverige till Gran Canaria(playa del inges) i okt/nov för att leta jobb och leva livet!
Jag var där vintern 2010 på semester. Jag vet ett lägenhetskomplex där många workers bor. Kostar från 3500 kr för 2 st.
Hör av er om ni tycker det låter intressant!
|
|
|

2011-08-22, 23:03
|
|
|
Hej!
Om du syftar på Nilo eller Las olas kan man få billgare än så  men jag flyttar ner igen i januari!
När har du tänkt åka?
Var där hela förra säsongen från oktober till april detta året  så om du inte ska åka innan dess så kanske, har en del kompisar som ska ner i år igen så får se vad som händer!
om inget annat lär vi väl ses där, men hade vatt kul att snacka mer om det
|
|
|

2011-08-22, 23:41
|
|
|
Hej!!
jag är jätte intresserad av att åka ner till ett varmt land och jobba. Har dock ingen att åka med, det är ju inte speciellt lätt att få jobb här hemmifrån så jag antar att man får ta och söka jobb på plats. Vore jätte skoj hade tänkt mig att dra i typ oktober och sen får jag se hur länge jag stannar. Vill bara leva livet lite och komma bort från den tråkiga vardagen. Vad kan man få för slags jobb där nere, någon som vet? Jag skulle kunna tänka mig servetris eller liknande vill bara bort liksom. jag är 23 år och bor i sthlm
|
|
|

2011-08-22, 23:45
|
|
|
..
så jag skulle absolut kunna tänka mig att dra till gran canaria.. tanken var först phuket bartender utbildningen en månad och sedan söka jobb med alla nya vänner man får under utbildningen och att man kan söka jobb som bartender efteråt. Men om jag har någon med mig skulle jag absolut kunna tänka mig att bara söka jobb på plats i gran canaria  Bartender grejen var väl mest för jag måste åka själv då jag inte får med mig någon för alla har "sitt" här hemma liksom å jag vill bara bort
|
|
|

2011-08-23, 11:56
|
|
|
Elin det låter ju jätte intressant. Ja men det är samma här, alla vänner har sitt, sin pojkvän och har ingen lust att dra. Saken är ju den att man är rädd att åka ensam. Jag var på semester i playa del ingles föra året och där kan man verkligen leva livet och människorna är snälla. 
Planen är att åka i slutet på okt, har egen lägenhet och fast jobb just nu så har lite att styra med innan. Men lägg till mig på facebook, där är jag alltid online Malin Berger från motala, annars är min e-mail berger_118@hotmail.com
|
|
|

2011-08-23, 12:30
|
|
|
|

2011-08-23, 12:52
|
|
|
Vad härligt Matilda, lägger till dig på msn så vi kan prata
|
|
|

2011-08-23, 21:34
|
Reg.datum: aug 2011
Rykte: 0
|
ja men eller hur.. så jag går nog den kursen i början av oktober sen är det ju bara att ja åker till gran canaria efter det isåfall ju  min iphone håller på strular lite här men jag lägger till dig på fb sen  du skulle inte vilja gå en sån kurs då? kostar iofs 15 000:- men man kunde betala av typ 600:- i mån efter utbildningen.. för ja känner att det vore kul att jobba som bartender och känner att lite kunskap vill man nog ha innan  men som sagt jag lägger till dig på fb sen
|
|
|

2011-08-23, 21:47
|
|
haha verkar ju finnas hur många Malin Berger som helst får liksom inte upp något när jag skriver motala som sökplats och jag heter elin karlsson i sthlm.. hehe finns väl hur många som helst som heter så i sthlm men min fb bild är den här
|
|
|

2011-08-23, 22:37
|
|
|
ser inte din visningsbild. Min visningsbild är iaf på en långhårig brunett och en med lite kortare, blondin
|
|
|

2011-08-24, 23:36
|
|
|
SUGEN SOM FAN
Tjenare ! är en kille på 20år som har planer att dra till gc denna vintern, var på mallis förra sommaren och gick barskola sedan Österrike vintern 2010/2011 även jobbar denna sommarn som bartender, är sjukt jävla sugen på att dra ner. tycker bara de är lite svårt att fixa hem ifrån, jobb förstår jag att de kan bli svårt. men att fixa boende innan är nästan ett måste ? har hört att nilo är sjukt fett att bo på iaf !
Adda gärna mig på fb för djupare diskutioner om vinterns äventyr !
Oskar Eldh från Simrishamn !
Peace out !
|
|
|

2011-08-27, 12:15
|
|
Hej..
jag är sugen på att åka iväg och slippa kylan och leva livet i vinter..[
Men vet inte vart det är bra att åka om man vill jobba och bo billigt..?
du kanske kan ge något tips eller så.?? eller dela lägenhet i det komplexet som du skriver om.. Är en ofarlig 25 åring från borås..
Mvh Robin Johansson
QUOTE=Malin1988;142030]Hej.
Jag är en 23 årig tjej som är grymt sugen på att dra från kalla, tråkiga Sverige till Gran Canaria(playa del inges) i okt/nov för att leta jobb och leva livet!
Jag var där vintern 2010 på semester. Jag vet ett lägenhetskomplex där många workers bor. Kostar från 3500 kr för 2 st.
Hör av er om ni tycker det låter intressant![/quote]
|
|
|

2011-08-27, 18:29
|
|
Ja är as sugen på att möta upp alla sköna människor här
Efter min bartender utb som slutar sista okt.. stannar
Väl nån vecka för lite sol å bad. vore ju trevligt om man kan
Höras lite här på tråden  bästa är ju att dela boende och det
ni pratar om låter ju as schysst, drar man till typ Spanien kan
man ju knappast räkna med att kunna tjäna bra
men iaf så man klarar sig  är hellre servetris/bartender
och lever livet lite än å ha ett seriöst kontorsjobb
Typ.. man vill ju bort från tråkiga vardagen ett tag
|
|
|

2011-08-28, 19:22
|
|
|
Ska ner i sep
Åker ner i sep, var på bartenderutbildning där i vintras o va så nice! Adda stffe_@live.se om du ska ner så kan man snacka
|
|
|

2011-08-29, 19:20
|
|
|
gc
Tjenare, någon som vet hur man tar kontakt med nilo och fixar ett rum ?
|
|
|

2011-08-30, 00:25
|
|
|
Hej!
Vi är två tjejer som vill ner till GC i höst för att jobba och leva livet i värmen!
Någon som har bra tips eller som vill åka/bo med oss?
Hör av er!
Hjoortsberg@hotmail.com
|
|
|

2011-08-30, 16:17
|
Reg.datum: apr 2009
|
Åker ner igen när som helst!
Hej!
Kom hem från playan för en vecka sen när vår o sommar säsongen tog slut! Nu vill jag såklart åka tillbaka så snart som möjligt men senast november! Problemet är bara att de flesta av mina vänner åkte hem mer eller mindre samtidigt som jag o kommer inte åka tillbaka fören tidigast januari eller aldrig  Vi va ett väldigt sammansvetsat gäng av svenskar, norskar o holländare! Dock kommer inte det stoppa mig från att åka ner igen men skulle såklart va roligare om man åkte ner med några med samma mål o intressen av resan  Hör av er om ni är intresserade! Jessica åkerblom andersson på facebook
angående nilo, Apartamentos Salamanca
bodde där sista månaden, finns sjukt snygga rum (folk bor på nilo längre perioder o tenderar att lämna saker som micro, tv, ugn m.m. o ibland renoverar dom lägenhetern också så man kan få riktigt fina rum) o så finns det många väldigt hemska. Hoppas på ett fint för dig!
|
|
|

2011-09-02, 21:41
|
|
|
Bartenderutbildning på GC
Vi är ett par som ska åka ner till gc i slutet av oktober för att gå en bartenderutbildning och sedan stanna kvar och jobba där. Känner någon till bartenderkurser.com, skolan heter Pacha Scandinavian Bar School? Vi hittar ingen information om skolan förutom på deras hemsida. Är det någon mer som tänkt gå bartenderutbildning där i vinter och i så fall på vilken skola?
|
|
|

2011-09-05, 18:16
|
Reg.datum: aug 2010
|
Tjaaa! Vill också ner till Gran canaria playa del ingles igen
Va där nere hela förra säsongen och ska dit igen, har tänkt att åka i november när säsongen börjar på riktigt eller kring jul. Oktober förra året var ganska drygt faktiskt förutom att jag gick barskolan och i november så började alla anställa folk på riktigt.
Har själv gått barskolan där nere, inte pascha iofs men känner många som har gått där, den är helt okej och du lär dig egentligen allt du behöver
Letar efter någon som vill dela lägenhet med mig, annars kommer jag dela med ngn som va där förra året men känns lite roligare att träffa helt nytt folk att bo med, dem andra lär ju ändå vara där liksom ;D
har tänkt bo på Nilo eller Las olas! hade vatt nice om vi alla kunde snackat lite kanske, ju fler svenskar där nere desto roligare!
Adda min msn Alexander.Waltner@hotmail.com
|
|
|

2011-09-06, 20:29
|
Reg.datum: sep 2011
|
Hej
Jag är riktigt sugen på att åka ner och jobba i vinter.
Själv gick jag bartenderutbildning före sommaren men trött på att leta i sverige så jobba med de man vill och ha de underbart o leva livet kan inte bli bättre.
Någon som har vart där o jobbat innan som kan berätta lite ?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|