ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-19, 14:44

westlund

Nykomling
westlund är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard
Hej! Jag är också väldigt intresserad av att åka till Gran Canaria och leta jobb nu i höst/vinter. Har velat åkt ett tag, men har inte haft någon som vill följa med.
Svara med citat

Gammal 2011-09-19, 22:04

Elin88

Nykomling
Elin88 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Vad kul att det verkar vara så många som är på jag kommer troligtvis ner efter min barutbildning som hela oktober månad vore skönt om man kunde ha kontakten lite här med folk för då kanske vissa är där när ja kommer så har ni säkert as bra tips och sånt
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 12:07

westlund

Nykomling
westlund är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard
Ja, jag kommer nog inte komma ner förän kanske i december tidigast, har lite saker att fixa här hemma först. Men det skulle som sagt vara kul att hålla kontakten här så man kan träffas upp där nere sen =)
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 16:41

JennyD

Standard GC
Hej! Jag är också riktigt sugen på att åka till Gran Canaria och slippa kylan. Dock vill jag inte missa julen hemma och funderar därför på att åka i januari. Ni som har vart där under denna period tidigare, är det värt att åka så "sent"? När slutar säsongen? När blir det "folktomt"?
Jag blir glad för all information, ös på bara!

Känner ni att ni har mer att berätta än vad som får plats här så är det bara att maila:

jenny_jd@hotmail.com

Tack!
Svara med citat

Gammal 2011-09-21, 15:39

Alexxx

Medlem
Alexxx är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Det blir tomt ett tag i slutet av april/maj när säsongen skiftar från skandinavisk, till holländsk,tysk och brittisk!

men värt är det väl absolut, jobb kan nog va lite svårt att hitta men vet folk som fick förra året även så sent, beror ju på när i januari också. Åker du ner i början av januari så e ju chansen större för då är där sjukt mycket folk. Annars kan du alltid få jobb som telefonförsäljare o ringa hem till sverige, jobba 4 dagar i veckan ha rast en gång i timmen haha :P

Jag åker ner 25 oktober så hoppas ni alla som skrivit här kommer ner sjukt nice!
Svara med citat

Gammal 2011-09-21, 22:12

gäst

Standard Jag vill !!!
Jag är en ensam tjej som vill dra till värmen och jobba som bartender (har redan gått utbildning och jobbar som det nu i sverige) och träffa nya människor! Att kunna dra iväg med någon hade varit askul, så typ .. ta mig !!!

(Cattilietoffs@hotmail.com <-- mejla mig gärna)
Svara med citat

Gammal 2011-09-22, 19:19

Gäst

Wink Hej alla glada!
Lite info för er som är bartendersugna: Är utbildad och erfaren bartender varav jag också jobbat på costa del sol (solkusten) i bl.a. marbella, benalmadena, fuengirola. Lönen JAG upplevde var allt emellan 40-60 euro per kväll (ingen timlön utan man kör tills alla gäster är borta). Standardlönen var väl 40 euro per vardagskväll och 60 euro på fre/lör. Jobbade ungefär 9 timmar (20.00-05.00 eller 06.00) på helger, började en timme tidigare och slutade en timme tidigare på vardagar. På de 9 timmars jobb var de mycket högt tempo så om du inte gillar högt tempo är detta ingenting för Dig. Under dessa 9 timmarna fick man oftast dricka läsk för att få näring i sig, om inte man jobbade på en lite "mindre seriös" bar där man även fick dricka alkohol.

Trots all hård fakta så har detta varit en del utav den bästa tiden i mitt liv så rek. starkt och försöker hitta nu till gran canaria eller liknande eftersom dem även har säsong på vintern! Så om någon vet ett jobb/har tips och vill dela lägenhet med en vältränad, go och glad kille på 20 år får Ni gärna slänga ett sms på: 0708 39 12 56 eller lägga till min msn: dagnell4@hotmail.com

Ha de!
Svara med citat

Gammal 2011-09-30, 11:59

JennyD

Standard GC
Tack för infon! Men hur är utelivet och turismen överlag under januari-mars typ? Är det liksom dött på gatorna, klubbarna är knappt öppna osv? Hur är vädret?

Alex, Du får gärna berätta mer om jobbet som telefonförsäljare. Hur fick du jobbet? Vart vänder man sig? Och vad hade du för boende? Har ju läst mycket om Nilos, vad har ni för erfarenheter av det?

Tack!
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 11:07

Gäst

Standard Jobb
Va precis nere på gran canaria...på playa del ingles...nu e jag hemma igen men sitter nu och funderar om det e någon som vet vart man kan söka jobb där nere , för är intresserad av att åka ner och jobba där =) tacksam för svar..Mvh Cissi
Svara med citat

Gammal 2012-01-17, 22:23

Eleonor

Standard Vill också!!
Kom också precis hem från gran canaria efter att ha varit i playa del ingles 17 dagar. Jag och en kompis funderar på att flytta ner i augusti/september. Alla skriver om Las Olas som ska ligga intill bargatan. Kan man boka rum där över internett? Isåfall vart?! Undrar också lite över det här med telefonförsäljningen om det är någon som vet hur det funkar och hur seriöst det är?
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 11:39

mickimurr

Nykomling
mickimurr är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard Ang jobb och boende, etc.
Hej! Hur har det gått för er som velat åka ner till Gran Canaria för att jobba? Har ni kommit iväg, fått jobb, boende, osv?

Är riktigt sugen på att dra ner och jobba där, bara leva livet och träffa nya människor. Har varit i Playa del Ingles ett antal gånger.

Tacksam för svar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8