Hej!
I Las Palmas finns det jätte mycket att göra. Men vad söker ni?
Vill ni se mycket av staden och nästan alla sevärdheter. Så rekomenderar jag att ta
Panoramio - Photo of Turistbussarna som kostar runt 15 euro per person. Men då får ni kliva av och på dom under hela dagen. Och dom besöker som sagt nästan allt som är värt att se. Dom utgår från Sanata Catalinaparken vid 9-10 tiden.
Panoramio - Photo of Santa Catalinaparken
Det är långa avstånd i staden. Så tänk på att buss inom staden kostar endast 12Kr. Och taxi är nästan gratis det med!
Las Palmas är mycket mer genuint spanskt en sydsidan. Och nästan allt är på spanska menyer, språket och skyltar. Men man klarar sig bra utan att kunna spanska
Nattlivet är kanon med pubar överallt och även discon. Men missa inte salsa ställena
¤
Las Canteras Panoramio - Photo of Playa Las Canteras
En helt underbar 4 Km sandstrand med en strandpromenad. Ju längre mot La Puntilla ni kommer ju mer matställen finns det!
¤
Parque Doramas Panoramio - Photo of Parque Doramas
En jätte fin park med fontäner, växter och blommor
¤ Shopping
El Cortes en spansk varuhuskedja som ligger i två 7 våningshus mitt i centrum efter Avenida José Mesa y López
Panoramio - Photo of El Corte Ingles
Triana Panoramio - Photo of Calle Mayor de Triana
Shopping gata
CC Las Arenas Panoramio - Photo of Las Arenas
Det största och bäst shoppingcentret i Las Palmas enligt mej
CC El mulle Panoramio - Photo of CC Mulle
Shopping center
¤
Bussstn Panoramio - Photo of Plaza Canarias
Vid santa catalinaparmen ligger Plaza Canarias. Därifrån går det bussar mot sydsidan och runt om i staden
Nöjen, matställen och barer mm. hittar ni nästan överallt i staden. Men missa inte Santa catalinaparken och kvarteren ner mot Las Canteras. Där trivdes då jag
Vart ska ni bo och hur länge?
Ha en trevlig resa. Och hoppas ni kommer att tycka om Las Palmas för det gör då jag!