ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-27, 21:51

favetelinguis

Nykomling
favetelinguis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Cool Las Palmas VS Playa del Ingles
Vi är två killar på 28år som ska åka ner två månader Okt-Dec 2010. Vi har fått ett bra boende Avinida de Gran Canaria. Som jag förstår är detta i närheten av Las Palmas.
Det jag nu undrar är om man kan åka enkelt över kvällen till Playa del Ingles för att festa eller hur lång tid det tar. Undrar även hur utelivet är i Las Palmas om man jämför med Playa del Ingles. Kommer vi få skittrist om vi bor på den norra sidan? Undrar även om någon känner till området som vi ska hyra i?
Svara med citat

Gammal 2010-08-27, 22:11

robbie

Medlem
robbie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard
hallå där...jag känner inte till ditt område.
Men för 10 år sen tog jag och en kompis en sista minuten på 2 veckor och hamna i las palmas....jag tyckte inte alls om det stället...tyckte mest att det var gamla turister och spanjorer......
Beror väl på vad ni är ute efter, men är det party så slår väl inget på cran canaria playa del ingles....
Så vi tog bussen ner, men jag kan säga att det tar ganska lång tid...
vi åkte även buss till pourto rico har jag för mig att det hetta och badade nån gång...
Frågar du mig skulle jag rekommendera sydsidan åt er...
Svara med citat

Gammal 2010-09-07, 01:52

Bumpen

Medlem
Bumpen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av favetelinguis Visa inlägg

Vi är två killar på 28år som ska åka ner två månader Okt-Dec 2010. Vi har fått ett bra boende Avinida de Gran Canaria. Som jag förstår är detta i närheten av Las Palmas.
Det jag nu undrar är om man kan åka enkelt över kvällen till Playa del Ingles för att festa eller hur lång tid det tar. Undrar även hur utelivet är i Las Palmas om man jämför med Playa del Ingles. Kommer vi få skittrist om vi bor på den norra sidan? Undrar även om någon känner till området som vi ska hyra i?
Har inte en aning om vad "Avinida de Gran Canaria" är? Är det ett hotell en stad eller en gata?

Vill ni ha ett spanskt/kanarisk uteliv med fest och salsa inpå småtimmarna. Är Las Palmas dit ni vill åka. Med barer, discon och pubar överallt.
Söker ni andra skandinaver och juniorer beger ni er till CC Plaza i Playa Del Ingles. Där hänger dom på ZigZag, Den glade vikingen mm. och partar natten lång!

Det tar nog runt 1 1/2 timme att ta sig mellan Las Palmas och PDI med buss

Här har ni en länk till bussarna på Gran Canaria

Global - Transporte interurbano en Gran Canaria
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 00:49

favetelinguis

Nykomling
favetelinguis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Standard
Tackar för svaren. Låter som vi kommer få det grymt där nere.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8