ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-12, 12:35

Gäst

Standard Pengar
Hur ser priserna ut på Tenneriffa,dyrt billigt?
hur mycket pengar skall man ta med i kontanter för 1 vecka med 2 st ungdommar ?
Svara med citat

Gammal 2010-03-22, 10:26

Gäst

Standard Vill oxå veta§
Tråkigt att du inte fått något svar för jag vill oxå veta. Håller på att planera var det bli billigast att åka pch då har ju fickpengarnarna en stor del i det så det hade varit intressant att se.
Vi är ett par som skall åka dit och vi vill äta och dricka gott, shoppa lite och gå på diverse aktiviteter under en vecka.
Svara med citat

Gammal 2010-03-22, 14:11

lillan-64

Medlem
lillan-64 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard
Hej.
Kan bara säga att det är dyrt på Teneriffa. Mat/dricka /shopping. Jag var där 2 veckor, bodde på hotell med AI och det var jag glad över när vi kom ut på stan och såg vad det kostade. Ex. middag typ pomme o kött ett glas vin och vatten till gick på ca 250-300 kr. En enkel lunch vid strandpromenaden ca 100 kr. En drink ca 80-100 kr. Så ta med mycket pengar. Vi bodde längst bort vid Las America vid Adeje. Mitt tips är att boka hotel med AI, det lönar sig verkligen.

//lillan
Svara med citat

Gammal 2010-03-23, 10:18

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hur ser priserna ut på Tenneriffa,dyrt billigt?
hur mycket pengar skall man ta med i kontanter för 1 vecka med 2 st ungdommar ?
Hej, Lugn! Det är inte alls dyrt! Mycket billigare att gå ut och äta än i Sverige, Du kan få en trerätters middag exkl. dricka för under €7. I affärerna är det mesta billigare än hemma, skulle vara mejeriprodukter som är lite dyrare, dessutom genomgående hög kvalité.
De allra dyraste rätterna på en normal restaurang ligger på under €20 och då prater vi om T-bonesteak (ca. €17) Pepparstek (€ 11). Billigare exempel, Spagetti Carbonara €6, 2st hamburgare med pommes och ägg € 4,65, Pizza €4,50. Engelsk frukost (ägg, bacon, bönor, tomat, stekt tomat, toast, marmelad) €2,50, ca. IL rött vin € 7-11. Lite mer prisexempel på sånt vi köpte: En Café con Leche på café €1,20, 1/2L kolsyrat vatten i affär €0,62 5L dricksvallen €1,60, Koskenkorva Vodka 1L €8,99 :-), Vitlöksbröd 80gr i affären €0,89, Bananer €0,62/Kg (otroligt goda!) Glas öl i gatustånd €1 (ingick lite hemgjort vin).

Hur mycket pengar man behöver beror ju helt på vad man vill göra, var och vad man vill äta.
Senast redigerad av floridasidan den 2010-03-23 klockan 10:32.
Svara med citat

Gammal 2010-03-23, 20:33

Gäst

Standard
Tack för svaren,
låter bra de här,söndag bär det av !
Hoppas de blir bra väder nu bara.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8