ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-31, 23:14

Gäst

Standard Vad skall man välja !
Funderar starkt på att dra från detta kalla land...
Längre än till Kanarieöarna kommer vi nog inte, men det är inte illa det heller. Vilken ö skall man välja ? Vi har varit på Fuerteventura och Teneriffa. Nu funderar vi på Gran Canaria eller Lanzarote; vilken är varmast så här års ? Och vart skall man i så fall bo om man är ute efter sol och bad i första hand ? Eller är det kanske mkt billigare att bo i norr ( så var det iaf när vi var på de 2 nämnda öarna ) ?
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 23:29

Think Twice

Nykomling
Think Twice är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Funderar starkt på att dra från detta kalla land...
Längre än till Kanarieöarna kommer vi nog inte, men det är inte illa det heller. Vilken ö skall man välja ? Vi har varit på Fuerteventura och Teneriffa. Nu funderar vi på Gran Canaria eller Lanzarote; vilken är varmast så här års ? Och vart skall man i så fall bo om man är ute efter sol och bad i första hand ? Eller är det kanske mkt billigare att bo i norr ( så var det iaf när vi var på de 2 nämnda öarna ) ?
Hej! jag har varit på både Gran Canaria och Lanzarote Jan/feb, och jag upplevde det varmare på Gran Canaria det skiljer sig lite beroende var man befinner sig på ön, men det finns en litet ställe som Puert Rico som sägs vara det solsäkraste, där har jag själv varit och haft bra väder så här års. Lanzarote upplevde jag som mera blåsigt, samt att på Gran Canaria är det mer växtlighet än Lanzarote som mer upplevs som en vulkanö!

Häls/ Think Twice
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 15:04

Gäst

Standard
Jag har också varit såväl på Lanzarote som Gran Canaria flera gånger och det blåser betydligt mer på Lanzarote. Det blåser förstås en hel del även på Playa Ingles men åker man till Puerto Rico/ Amadores/ Puerto Mogan så är det betydligt varmare och mindre blåsigt.
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 23:14

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Standard
Bara varit på gran canaria 20 ggr och teneriffa 2 ggr. aldrig på gomera, fuentaventura eller lanzarote. blåste massa på teneriffa nyss när man avr där. kom hem i söndags. det var storm 3 dgr! Gran canaria har bättre stränder blev väldigt besviken på playa del las americas sugiga stränder. Men jag skulle nog välja att bo hellre på teneriffa än gran canaria för just siam park ligger där då kan man gå i den roliga parken varje helg!
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 21:06

Gäst

Standard Åk till Gran Canaria
Jag har varit på GC och Tenerifa.Gillade GC mycket mer. Åk dock inte till Puerto Rico, där vi bodde. Känns slitet och lite trist.Välj istället Meloneras, Maspalomas eller Mogan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8