ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-31, 14:54

Thompa

Nykomling
Thompa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Lite frågor om Fuerteventura
Hej!

Funderar på en resa till Fuerteventura i slutet av mars och har lite frågor.

Först den klassiska om blåsten.. Är det verkligen så blåsigt? Var är det bäst att bo om man inte vill blåsa bort? Lutar väl åt Costa Calma, är det ett lugnt alternativ?

Hur är det att hyra bil där? Hur är trafiken och standard på vägarna osv?

Finns det något särskilt man bör se, eller något annat som kan vara bra att veta?
Svara med citat

Gammal 2010-01-05, 02:28

Thompa

Nykomling
Thompa är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thompa Visa inlägg

Hej!

Funderar på en resa till Fuerteventura i slutet av mars och har lite frågor.

Först den klassiska om blåsten.. Är det verkligen så blåsigt? Var är det bäst att bo om man inte vill blåsa bort? Lutar väl åt Costa Calma, är det ett lugnt alternativ?

Hur är det att hyra bil där? Hur är trafiken och standard på vägarna osv?

Finns det något särskilt man bör se, eller något annat som kan vara bra att veta?
Okej, då vet jag. Vilket underbart diskussionsforum? (!). Jag kommer att blåsa bort, köra i diket och missa allt som är värt att se, men jag åker ändå :-)

Om nån annan åker eller funderar på att åka LOVAR jag att svara när jag har lite mer kött mellan bena!
Svara med citat

Gammal 2010-01-05, 13:06

Gäst

Standard
Har varit i Fuerteventura 2 ggr, första och sista, tog båda på samma gång, har aldrig fruset så mycket någon gång under min semester som jag gjorde där, full storm varje dag, nej inte mer för mig.
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 15:26

Rufsrufs

Medlem
Rufsrufs är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Vi har varit på Fuerteventura 4-år i rad o verkligen stortrivs. Vädret har varit kanon så när på julen 2008. Då var det kallt o regnigt på alla Kanarieöar.
Däremot har jag aldrig varit där i mars. Vägarna är mycket bra, asfalterade. Hyra bil har vi gjort 2-gånger genom Apollo o Vingresor.
Vi har inte haft några problem med blåsten, lite skönt att det fläktar när det är varmt.
Costa Calma har jag bara åkt igenom och det gick snabbt. Litet.
Själva vill vi vara i Corralejo för att kunna njuta av både milslånga sandstränder, trevlig stad med mycket affärer o restauranter. Inga jobbiga inkastare och lugnt o skönt.
Visst finns det mycket att se på denna karga och ökenliknande ö.
Fråga gärna mera/Hälsn. Bibbi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8