ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-30, 23:12

Gäst

Standard Playa del inglés?
Hej

Vi är två tjejer som funderar på att dra till Playa del Ingles i december, på jullovet ungefär. Någon som varit där och har några tips? Bra hotell?

Vi är ute efter sol och fest.. är Playa del ingles rätt place då eller är vi helt fel upe? Vart ska man åka?
(Alla tipa är välkomna.. helst inom Europa då vi båda är fattiga universitets-studenter!
Så om nån vet nått bättre ställe för sol o fest så är vi tacksamma för svar!

Take Care!
Svara med citat

Gammal 2008-04-08, 11:51

linsukka

Nykomling
linsukka är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard
playa del ingles e guld om man vill festa.... inte en lugn stund kan ja säga
Svara med citat

Gammal 2008-04-11, 00:08

Gäst

Standard
säger bara en sak, helt rätt ställe att åka till, galet med fest och härligt folk!!
boka inte charter utan flygstolar och boende själv MYCKET billigare
Svara med citat

Gammal 2008-05-28, 14:28

tilda

Standard
men d är ju samma party heeeela tiden! fanns d något annat ställe än kazba där eller missa vi något totalt?
Svara med citat

Gammal 2008-06-05, 10:50

tim07

Nykomling
tim07 är inte uppkopplad
tim07s avatar

Reg.datum: jun 2008

Standard
Det är verkligen rätt ställe om man söker fest och hålligång på Gran Canaria. Det finns ett shoppingcenter som heter Kasbah, där det alltid är röj på näterna. Vill ni sen chilla så rekommenderar jag ett svenskägt café/restaurang i grann staden San Agustin som heter Egoista. Ligger precis på stranden i San Agustin. Promenera från Playa del Inglés stranden så kommer ni dit.
Senast redigerad av tim07 den 2010-12-25 klockan 03:20. Anledning: Felstavat
Svara med citat

Gammal 2008-06-05, 11:59

Gäst

Standard finnt och varmt
jo det är ett fint ställe att ha semester på.
värmen är oxå helt underbar.

men ang shoppingcenter så är det för oss vanliga turister på dagen och ef.
den magiska tiden börjar kl 23.15 då det blir "dom frias tid"
dvs homo. stället har varit samlings pungt under ca 15 års tid nu..
kännt över hela europa som bögarnas fristad.........
hur vet jag det då? jo nu får du tänka så har du svaret snart.

san augustin är fint där bor jag 3 mån om året..
finns en pub/resturang som heter international som 2 svenskar jobbar på.

bra mat och billig öl. 1,20 euro för en stor öl. det kan bli billigare att ta taxi dit om man vill ha en öl kväll än att köpa öl för 3-5 e. kanske inte lika mycket party men dock billigare.

stranden är inte lika fin i sanis som själva ökenstranden ca 4 km bort....
Svara med citat

Gammal 2008-06-14, 15:28

resefantasten

Medlem
resefantasten är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 5

Standard
om ni åker till gran canaria kan ni iallafall vara säkra på en toppensemester!
Svara med citat

Gammal 2008-07-29, 15:11

Kontraband

Nykomling
Kontraband är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Skicka ett meddelande via MSN till Kontraband
Standard
Ni ska absolut åka till playa del ingles, utelivet på Kasbah är bland europas bästa. Det klår iaf costa brava kusten och sb, kos mfl med hästlängder. Den härliga stranden i maspalomasöknen med sina strandbarer går inte av för hackor. Hög säkerhet och riktigt schysst röj gör grancan och playa del ingles till nr uno. ska själv dit 5 dec igen...
Svara med citat

Gammal 2008-08-10, 21:03

Leo

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej

Vi är två tjejer som funderar på att dra till Playa del Ingles i december, på jullovet ungefär. Någon som varit där och har några tips? Bra hotell?

Vi är ute efter sol och fest.. är Playa del ingles rätt place då eller är vi helt fel upe? Vart ska man åka?
(Alla tipa är välkomna.. helst inom Europa då vi båda är fattiga universitets-studenter!

Take Care!
Tja låter soft jag har hört att playa del ingles är jävligtgrymt! jag var där i år men dock med familjen på semester, vi gick förbi Karsba en kväll och det verkade vara riktigt bra drag! Jag och en kompis kommer åka ner i oktober till april! och jobba på resturangen till playa del sol ( ett svensk hotell ) Men du kan ju höra av dig om du vill snacka mera! Lelle_cz@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2008-09-15, 14:03

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej

Take Care!
Kasbah är det största uteställe i playa del ingles, ett bra ungdomsboende om man är ute efter sol bad och fest som inte heller är för dyrt är playa del sol som ligger i centrum
Svara med citat

Gammal 2009-07-12, 17:48

sfsjstrm

Nykomling
sfsjstrm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard hotell
Hej
Vi är två tjejer som ska till playa del ingles i slutet av oktober för att sola och festa . Vi har inte bokat än men bestämt oss för att det är dit vi vill. Är det någon som har varit där och kan rekomendera bra hotel. Vi har inte så gott om pengar så flyg och hotell får inte kosta mer än 8000 samanlagt. Standarden på hotellet spelar inte så stor roll men det måste nära till både strand och stan. Helst ska det även finnas balkong/terass och bar. Är det för mycket krav eller går det att fixa? Alla tips är välkommna.
Svara med citat

Gammal 2009-07-13, 12:53

Gäst

Standard .
Jag skulle inte rekommendera att åka till Playa del Inglés i december.
Jag var där under 2 veckor nu i december & hade 4 soldagar. Det var skitväder!
kallt i havet dessutom med.

Åk hellre under februari, då är det bättre väder

men däremot var det PARTY
Svara med citat

Gammal 2009-11-21, 17:28

Gäst

Standard
Jag kapar denna gamla tråden lite...

Vi har lite planer på att åka till playa del ingles antingen över nyår eller i mitten av januari, är det någon som vet om det är bra fest då eller om de är lite lågsäsong? (förstår att det är bra tryck på nyårsafton men jag undrar om hela veckan är bra, vi nöjer oss inte med 1 dags festande ) Det är väl inte jättevarmt under den perioden om jag har förstått det rätt men om man bara vill vara borta en vecka och ha både sol och fest så är väl pdi bästa alternativet?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 18:04

Zombie88

Medlem
Zombie88 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Hej!

Kan innerligt rekommendera Playa del ingles men var typ 12 år sedan jag var där nere. Var egentligen i Spanien för en kort kurs i spanske samt reseledare (14 dgr, vet kort tid ställ inga frågor :-)) Vi var dock i en stad bredvid men hamnade nästan varje kväll på Playa del ingles då det var ju lite utelivet vi sökte. Men men, resan var mkt mkt trevlig och hoppas ni får det likadant :-)
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 22:03

Gäst

Standard Nyår playa del Inglés
Kan verkligen rekommendera PDI över nyår. Va där förra året (åkte 26/12) och va där i två veckor. Den första veckan va mycket mer party men de funkade alla dagar! Vi hade inte så bra väder, ungefär en vecka sol, en vecka regn/moln. Riktigt bra uteliv me väldigt blandade åldrar. Nyårsafton va galet! Ska dit i år igen, åker den 26/12 och ska bo på Europa, hoppas det är ett bra hotell!
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 08:44

tinawall

Medlem
tinawall är inte uppkopplad

Standard
Jag har varir i Playa ingles men bokade då ett paket med både flyg och hotell vilket var bekvämt. Mycket festande blev det då vi var två unga tjejer. Var lagom försiktiga bara!
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 06:02

Gäst

Standard Kostnader
Hej

Åker till GC snart och tänkte kolla om någon har nån erfarenhet om detta.

Hur mycket pengar bör jag räkna med att göra av med per månad? Jag kommer att gå efter de billigaste alternativen, kan även nämna att jag tänker stanna under en längre tid och vill därför leva så snålt som möjligt för att kunna stanna så länge som möjligt.

Hoppas nån vänlig själ har ett bra svar på detta
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 18:20

Gäst

Standard
Detta låter ju lovande! Har också bokat resa från 26/12 och en vecka framåt, ska bo på Sunsuites Amazonas, vet inte om det är något bra ställe men det fanns inte så mkt att välja på när vi bokade. Då syns vi kanske på Kasbah!

/Trådkaparen
Svara med citat

Gammal 2009-12-22, 18:57

til3

Medlem
til3 är inte uppkopplad

Standard
Gran Canaria bjuder alltid på fest för alla gamla som unga, det finns ett stort utbud av festligheter!
Svara med citat

Gammal 2009-12-24, 13:49

ragoon86

Medlem
ragoon86 är inte uppkopplad

Standard
Ett tips är att INTE åka till Bahia Feliz som ligger någon mil utanför Playa del Ingles....helt dött det enda som var bra var väl poolen annars var det e äkta turistfälla.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8